ایجاد ۷۲ معبر پاییزی در بوستان‌های منتخب سطح شهر مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از ایجاد ۷۲ معبر پاییزی در ۳۵ بوستان منتخب مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد و دو معبر ویژه در خیابان‌های شهری همزمان با فصل برگ‌ریزان خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر انتظام اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل پاییز، خزان درختان و ریزش برگ‌های خزان کرده در سطح معابر و بوستان‌ها و در راستای بهره‌مندی شهروندان از زیبایی‌های این فصل، هماهنگی لازم با ادارات فضای سبز مناطق در خصوص ایجاد ۷۲ معبر پاییزی در ۳۵ بوستان منتخب سطح شهر و ایجاد ۲ معبر ویژه در خیابان احمد آباد و بلوار کارگر صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه نظافت بوستان‌های سطح شهر باید به صورت روزانه و مستمر انجام شود مقرر شده است تا در قسمت‌هایی که معابر پاییزه ایجاد می‌شود، عملیات نظافت و جمع‌آوری برگ‌های پاییزه به صورت هفتگی انجام گیرد.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این عملیات از اوایل آبان ماه آغاز شده و تا پایان فصل پاییز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در سه سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت به شیوه روتبال یا جابجایی، بدون آسیب دیدن ریشه و تنه در شهر مشهد کاشته شده است.

انتظام ادامه داد: استفاده از این روش مزایای مختلفی دارد که می‌توان به افزایش سطح و سرانه فضای سبز، کاهش قطع درختان ناشی از احداث پروژه‌های شهری، افزایش زیبایی و توازن در منظر شهری، منظرسازی سریع و موفقیت بیشتر نهال‌های کاشته شده به روش روتبال نسبت به سایر روش‌های کاشت اشاره کرد.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه این روش بیشتر مناسب درختان جوان و با قطر تنه کمتر از ۱۰ سانتی‌متر است، افزود: بهترین زمان برای انتقال و روتبال درختان در فصل زمستان و خواب درختان است.

کد خبر 452725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.