صالحی: در شرایط تحریم، کمک به صنایع بزرگ کمک به کشور است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مواظب باشیم انتقاداتمان را منصفانه مطرح کنیم و توجه داشته باشیم در شرایطی که صادرات نفت ایران تحریم است، کمک به صنایع بزرگ کمک به کشور تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروین صالحی اظهار کرد: همجواری شهرستان مبارکه با کارخانه فولاد، هم تهدید است و هم فرصت است؛ زیرا به دلیل همجواری شهرستان مبارکه با کارخانه فولاد، باید روند تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرستان شیب تندتری داشته باشد.

وی افزود: صنعت فولاد از زمانی که در کنار شهرستان مبارکه ایجاد شد، باعث شده نام این شهرستان نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح جهانی نیز برجسته شود؛ به همین دلیل باید تمام تلاش خود را در جهت پیشرفت شهرستان مبارکه به کار بگیریم تا به شهر درخوری برای همجواری با کارخانه فولاد تبدیل شود.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: من در گفت‌وگو با رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کردم که اگر قرار است آلایندگی کارخانه فولاد مبارکه بررسی شود، من به عنوان نماینده شهرستان همجوار آن و به دلیل حضورم در عرصه بهداشت و درمان، بهتر می‌توانم در مورد آلایندگی این کارخانه صحبت کنم.

صالحی تاکید کرد: علیرغم اینکه حق مردم شهرستان در پیگیری مسائل مبارکه محفوظ است، اطلاعاتی که ما از وضعیت این کارخانه داریم جامع‌تر و کامل‌تر است. باید مواظب باشیم انتقاداتمان را منصفانه مطرح کنیم و توجه داشته باشیم در شرایطی که صادرات نفت ایران تحریم است، کمک به صنایع بزرگ کمک به کشور تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی حرکت باید بسیار سنجیده باشد و نباید در مورد برخی نواقص سکوت کرد. باید بحث آلایندگی‌ها را از طریق کانال‌های شفاف قانونی پیگیری کرد؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در برخی مواقع پشت اکثر جنجال‌ها، برخی به دنبال مخفی کردن مسائل هستند. من مخالف این هستم که ارگانی بیش از آنچه که استحقاق دارد زیر ذره‌بین و مورد تهاجم قرار بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط روحی و معیشتی مردم کشور، آن‌ها انتظار دارند صحبت‌های گره گشایی از سمت مسئولان بشنوند نه اینکه دائماً جو جامعه را در حال نزاع ببیند. اینکه کسی بخواهد همواره همه چیز را محکوم کند و از پس پرده‌ها سخن بگوید خوشایند مردم نیست. در صورتی هم که نقایصی وجود داشته باشد، باید از مجاری قانونی اثبات و پیگیری شود.

صالحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قبل از اثبات برخی مسائل، ابتدا از تریبون‌ها مطرح می‌شود در صورتی که در ادامه حتی برخی از این مسائل اثبات نمی‌شود، این موضوعات برای جامعه که در حال حاضر درگیر مشکلات است خوشایند نیست.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون به عنوان کسی که اطلاعات بیشتری نسبت به نمایندگان دیگر در خصوص فولاد مبارکه دارم، در صورتی که با نواقصی روبرو شوم، بدون توجه به جنجال و هیاهوها از مسیرهای قانونی رفع مشکلات را پیگیری می‌کنم.

کد خبر 452709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.