سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در حالی از امروز (شنبه) در کرمان آغاز می‌شود که بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، اجراهای این جشنواره بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد و این تصمیم بسیاری برنامه‌ریزی‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی، باتوجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در استان کرمان سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان از ۱۰ تا ۱۳ آبان بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. این جشنواره پیش از این قرار بود به صورت آفلاین و آنلاین با حضور محدود تماشاگران میزبان علاقه‌مندان باشد.

موضوع و محوریت این دوره از جشنواره موسیقی نواحی، دوبیتی‌خوانی است که با اجرای هنرمندانی از مناطق مختلف ایران برگزار می‌شود. همچنین در طول برگزاری جشنواره مستندهایی از زندگی و نوازندگی هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی در سراسر کشور تولید می‌شود که پس از جشنواره در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

احمدی صدری دبیری این دوره از جشنواره را برعهده دارد و اعضای شورای علمی این دوره از جشنواره را منصوره ثابت‌زاده، فواد توحیدی، هوشنگ جاوید، دامون شش‌بلوکی، و محمدعلی مرآتی تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند اجراها را از طریق صفحۀ اینستاگرام جشنوارۀ موسیقی نواحی، انجمن موسیقی استان کرمان و صفحۀ جشنوارۀ موسیقی نواحی در آپارات به صورت آنلاین و آفلاین مشاهده کنند.

نخستین دوره جشنواره موسیقی نواحی در سال ۷۸ به میزبانی کرمان برگزار شد، پس از ۹ سال وقفه، بر اساس تفاهمنامه ای در سال ۹۴ بین استانداری کرمان و مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی به مدت سه سال در کرمان ایجاد شد. دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آبان سال ۹۸ در شهر کرمان و در گستره ملی به صورت غیررقابتی برگزار شد.

کد خبر 452693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.