ورود نمایندگان به فاز شایعه‌سازی علیه روحانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت اظهارنظرهای مختلفی پیرامون مسائل مهم کشور انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می‌پردازیم.

شعرخوانی نماینده فلاورجان علیه روحانی

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هئیت رئیسه مجلس، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: ‬ گمشده این روزهای مدیریت کشور دکتر حسن روحانی است اما نه این روحانی، بلکه روحانی اردیبهشت خرداد سال ۹۲ که مقتدرانه از حفظ ارزش پول ملی و تأمین معیشت مردم و بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی سخن‌ها می‌راند و با کلیدش مدعی گره‎‌گشایی ۱۰۰ روزه از مشکلات کشور بود، اما آقای روحانی جنگ با دشمن قدار جگر می‌خواهد / ‏‬ مرد می‌خواهد و تدبیر دگر می‌خواهد / ‏با کلید آمده‌ای وسط معرکه‌ای / ‏که کمی غیرت و شمشیر و سپر می‌خواهد. آقای روحانی با پنهان شدن نمی‌توانید مشکلات کشور را حل کنید.

تحقیق و تفحص نهاد ریاست جمهوری

تهدید به اعدام حجت الاسلام «حسن روحانی» در گام بعدی به تهدید استیضاح تبدیل شد؛ تهدیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که استیضاح در برهه کنونی به صلاح نیست و به این ترتیب پروژه بعدی یعنی تهدید به تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری با این شایعه که رئیس جمهوری حساب بانکی خاص دارد آغاز کردند. طراحان این تقاضا را در سه محور حساب خاص رئیس جمهوری، عملکرد نهاد ریاست جمهوری از سال ۹۲ تاکنون و استخدام‌های انجام‌ شده، برای تحقیق و تفحص ارائه کرده و در حال امضاگیری هستند.

علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس از جمع‌آوری امضا برای اجرای طرح تحقیق و تفحص نهاد ریاست جمهوری خبر داده و گفته است: «در این تحقیق و تفحص گردش حساب‌های در اختیار شخص رئیس‌جمهوری که دیوان محاسبات مجلس نیز از واریز مبلغی حدود ۲۷ میلیارد تومان به آن خبر داده و این حساب‌ها از حسابرسی‌ها به دور هستند، بررسی خواهد شد.»

عنابستانی: روحانی نازک نارنجی شده است!

علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس، با اشاره به اظهارات رهبری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قطعاً توهین به رئیس جمهور بد است، اما روحانی نازک نارنجی شده است! رهبری که مصداق برای این توهین‌ها تعیین نکرده اند.

عنابستانی ادامه داد: حرف در مصداق است که چه کلامی هتک حرمت محسوب می‌شود یا نمی‌شود. توئیت خود به روحانی را توهین نمی‌دانم. انشاالله همه با هم تمرین کنیم تا احترام یکدیگر را نگه داریم.

دفاع نقدعلی از سخنانش علیه روحانی: در نقش سوپاپ اطمینان عمل کردیم

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان رهبر انقلاب گفت: ارزیابی بنده این است که مقام معظم رهبری به‌عنوان امام و پدر جامعه به‌خاطر مصالح عمومی کشور سپر بلای این دولت ضعیف شده‌اند، چراکه این دولت همانند طفلی که هر روز به زمین می‌خورد نیاز به حمایت دارد.صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب در حمایت از دولت یک ایثار بزرگ بود و از ایشان غیر از این هم انتظار نمی‌رفت.

وی افزود: این همه اعتراض و نارضایتی که در بین مردم و حتی رای‌دهندگان به رئیس‌جمهور وجود دارد ریشه در سوءمدیریت دولت دارد. وقتی این شرایط در جامعه بالا گرفت، امام جامعه خود را ضربه‌گیر دولت کرد آن هم به‌خاطر مصالح کلان کشور. مقام معظم رهبری با این اظهارنظر، فرصت دیگری به دولت دادند تا در ادامه عمر کاری خود بلکه بتواند جبران مافات کند و قصور و تقصیرها را ولو اندکی بررسی و فضا را به نفع مردم تغییر دهد.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه اگر به قبل برگردید آیا باز هم همان اظهارنظرها را نسبت به رئیس‌جمهور می‌کنید؟ گفت: در آن فضا و در آن ظرف آن‌قدر فضا ملتهب بود که بنده و همکاران بزرگوارم با اظهارنظرهای خود ضربه‌گیر دولت شدیم. ما با حرف‌هایمان در قالب تخلیه فضای اعتراضی جامعه ظاهر شدیم. یعنی خود را سوپاپ اطمینان کردیم تا مردم بدانند کسانی هستند که ندای اعتراضات آن‌ها را بشنوند و به گوش دولت برسانند. در مجموع کار ما به نفع دولت بود. مقام معظم رهبری معتقدند اعتراض و انتقاد نباید در قالب توهین باشد و ما هم این را قبول داریم و تمکین می‌کنیم.

نقدعلی در پاسخ به اینکه آیا در این باقی‌مانده عمر دولت دوازدهم مراعات دولت را در کلام خود خواهد کرد؟ گفت: هرچند این موضوع بیشتر به یک آرزو شبیه است، اما آرزو بر جوانان عیب نیست و امیدوارم این فرصتی که رهبر معظم انقلاب به آقای روحانی دادند موجب تغییر در عملکرد و روش او شود.

نماینده کاشمر: مردم به ما ناسزا می‌گویند

جواد نیک بین، نماینده کاشمر خراسان جنوبی در مجلس در تذکر شفاهی بر اساس بند (۱۱) ماده (۲۲) آئین‌نامه داخلی مجلس خطاب به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ شأن و منزلت مجلس و نمایندگان که از آن به عنوان مهمترین وظیفه هیأت رئیسه یاد کرد، اظهار کرد: در مدت زمان دو هفته‌ای که برای سرکشی به حوزه انتخابیه رفته بودیم از مردم نقدهایی پیرامون جایگاه مجلس شنیدیم، اقتدار مجلس کجا رفته است که هیچ‌کس پاسخگوی وضعیت موجود در کشور نیست.

وی افزود: ما نمی‌توانیم حداقل از رئیس جمهور سوال کنیم آن هم در شرایطی که وی روزی پشت همین تریبون مجلس گفت اگر بخواهم ظرف مدت دو هفته قیمت دلار را به ۵ یا ۷ هزار تومان می‌رسانم و این در حالی است که الان قیمت دلار از ۳۰ هزار تومان هم گذشته است و در پی آن مردم تحت فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند.

نماینده کاشمر خراسان جنوبی در مجلس تصریح کرد: چرا طرح سوال از رئیس جمهور که باید استیضاح و محاکمه شود دو ماه است اعلام وصول نشده است و وی هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد به طوری که برخی ناامید شده‌اند و حتی برخی از معاندین به دلیل عملکرد دولت گفته‌اند که باید عنوان انقلابی را از این مجلس بردارند.

کد خبر 452659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.