پیشنهاد یک کارشناس برای مدیران شهری در شرایط بحرانی کرونا

یک دکترای برنامه‌ریزی شهری گفت: آموزش و فرهنگسازی نخستین اقدام مدیریت شهری برای نشان دادن وضعیت بحرانی شیوع کروناست.

مهدی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری می‌تواند با نصب بنر و پوستر در سطح شهر، ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و تاکسی‌ها در راستای آموزش و فرهنگسازی اقدام کند؛ همچنین ساخت تیزر و فیلم آموزشی نیز در این زمینه مؤثر است.

وی افزود: مدیرت شهری می‌تواند پیام‌های صوتی تبلیغاتی آماده کند که در این پیام‌ها خطرات ناشی از بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی به مردم گوشزد شود و این پیام‌ها به صورت مداوم از رادیو و تلویزیون پخش شود، دعوت از کارشناسان و متخصصانی که مردم به آن‌ها اعتماد دارند در برنامه‌های رادیو و تلویزیون برای فرهنگ سازی و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأثیرگذار است.

این دکترای برنامه ریزی شهری با بیان اینکه عادی شدن مسئله شیوع کرونا برای مردم ناشی از صحبت‌های ضد و نقیض مطرح شده در محافل و فضای مجازی است، ادامه داد: برخی در فضای مجازی و محافل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را بدون تأثیر می‌دانند؛ آن‌ها معتقدند بدن باید در مقابل ابتلای این ویروس قوی شود و راه‌های علاج مختلفی به مردم ارائه می‌دهند که باید صحبت‌های متخصصان در این زمینه منتشر شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی نیز به عادی شدن موضوع کرونا برای مردم دامن می‌زند، گفت: علاوه بر تحریم‌ها شیوع بیماری کرونا نیز باعث ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم شده است و درآمد مردم را به شدت کاهش داده است.

ابراهیمی مشکلات اقتصادی را از دیگر عوامل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی دانست و افزود: انتشار فیلمی در فضای مجازی و پرسش از یک کارگر ساختمان که چرا ماسک استفاده نمی‌کند و پاسخ او در این زمینه که به خاطر هزینه‌ها نمی‌تواند ماسک خریداری کند؛ بیانگر این است که باید به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توجه شود.

وی تصریح کرد: زمانی که به مردم توصیه می‌کنیم در خانه بمانند باید به حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم توجه شود. شیوع این ویروس هزینه آموزش را بالا برده است و بسیاری خانواده‌ها مجبور شده اند برای تحصیل فرزندان خود تبلت و گوشی بخرند همچنین هزینه اینترنت مردم بالا رفته است که در این راستا دولت باید چاره‌ای بیندیشد البته در بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها مدیریت شهری می‌تواند حداقل از بین کارکنان خود به افرادی که درآمد پایین دارند سبد کالا یا بن بدهد.

این کارشناس حوزه برنامه‌ریزی شهری با بیان اینکه اقدامات اجرایی پلیس نیز مثل جریمه‌هایی که در نظر گرفته شده تأثیرگذار است، اما نباید بر مردم فشار آورده شود؛ زیرا باعث ایجاد تنش در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به مردم خدمات ارائه دهیم سپس از مردم انتظار داشته باشیم همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 452642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.