۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۵
عبور از گذرگاه مرگ!

اینجا آخر دنیا نیست، اما یک غفلت می‌تواند دنیایتان را آخر کند! آنان مجبورند هر روز از گذرگاه‌هایی ناایمن بگذرند تا به مقصد برسند، گاهی هم خشم طبیعت راه را بر آن‌ها می‌بندد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهشت‌گونه‌ای در دامان کوه البرز که دست پر سخاوت طبیعت آن را به گنجینه‌ای بی‌نظیر تبدیل کرده است؛ شهری کوچک و گستردگی طبیعت و فراخی جنگل‌های پیرامون، آن را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل کرده است.

لوندویل نگینی بر انگشتری گیلان با طبیعتی بکر در منطقه‌ای خوش آب و هوا واقع شده است، اما این روزها حال و روز شهروندان آن به‌خوبی طبیعت پیرامونش نیست. شهروندان این شهر و محلات اطراف مجبورند هر روز از راه‌هایی بگذرند که ناایمن هستند و هر لحظه تصادف و مرگ آنان را تهدید می‌کند.

کو گوش شنوا!

میلاد میزانگر از شهروندان لوندویل می‌گوید: ورودی‌های شهر تقاطع و پل هوایی استاندارد ندارد، هر روز باید از این مسیر عبور کنیم در حالی که خطر تصادف و مرگ در کمین همه ماست؛ «سهراب محله» لوندویل در کنار جاده اصلی آستارا به رشت قرار دارد جمعیت قابل توجهی در این محله زندگی می‌کنند، شهروندان برای رفت و برگشت در این مسیر باید از زیر پل چلوند عبور کنند که در هنگام بارندگی شدید، رودخانه چلوند دچار سیلاب شده، امکان تردد وجود ندارد؛ آنان باید بیش از یک کیلومتر را طی کنند و از بریدگی روستای ویزنه دور بزنند که در سال‌های گذشته تصادفات زیادی در این نقطه رخ داده و منجر به مرگ بسیاری از اهالی و مسافران شده است.

فرهاد خرمی دیگر شهروند لوندویل می‌گوید: سهراب محله به دو محله شهید سهراب برنجی شرقی و غربی تقسیم شده است و این منطقه با توجه به اینکه در کنار جاده اصلی قرار دارد، نیازمند ساخت یک پل هوایی عابر پیاده روی جاده است تا شهروندان به ویژه کودکان و سالخوردگان بتوانند با اطمینان خاطر از روی آن از عرض جاده عبور کنند.

امید روح‌پرور، یکی دیگر از شهروندان لوندویل می‌گوید: شهروندان این شهر به ویژه سهراب محله سال‌هاست به دلیل نبود تقاطع استاندارد رنج می‌کشند و با خطر تصادف و مرگ مواجه هستند، اما مسئولان در این راستا هیچ اقدام مؤثری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه سهراب محله در کنار جاده اصلی و ترانزیتی شهر لوندویل واقع شده است و فاقد پل هوایی است، می‌افزاید: بارها شاهد بوده‌ام که بسیاری از کودکان و نوجوانان به تنهایی از عرض جاده عبور می‌کنند و همیشه خطر تصادف جان آن‌ها را تهدید کرده است.

این شهروند لوندویل می‌گوید: در حال حاضر بسیاری از اهالی این منطقه برای رفتن به آستارا باید از زیر پل چلوند عبور کنند که مسیر آن در فصول سرد سال به دلیل شدت بارش و طغیان رودخانه توسط شهرداری مسدود می‌شود و شهروندان مجبورند با طی مسافت یک کیلومتری از بریدگی روستای ویزنه دور بزنند که این مسئله هم برای آن‌ها خطر جانی دارد.

مُهر تأیید مسئولان بر تراژدی شهروندان

گلایه شهروندان لوندویل و مناطق اطراف آن از حادثه‌خیز بودن مسیرها و مبادی ورودی و خروجی این شهر در حالی مطرح می‌شود که نعمت یاورپور، شهردار این شهر تاکید می‌کند: به دلیل نبود دوربرگردان مناسب، جلوگیری از وقوع تصادف و تسهیل در تردد شهروندان و مسافران ساخت میدان در ورودی این شهر بسیار مشکل شده است.

وی اظهار می‌کند: در ورودی شهر لوندویل از سمت چلوند دو محله شهید سهراب برنجی شرقی و غربی قرار دارد که اهالی آن برای رفت و برگشت در این مسیر به دلیل نبود دوربرگردان باید در مجموع مسافتی بیش از دو کیلومتر را طی کنند تا به مقصد برسند.

شهردار لوندویل با تاکید بر اینکه ساخت میدان در سهراب محله بسیار ضروری است تا رفت و آمد شهروندان تسهیل شده و از خطرات تصادف تقاطع‌های غیراستاندارد کاسته شود، ادامه می‌دهد: پروژه ساخت میدان در این نقطه از شهر توسط شهرداری در شورای ترافیک شهرستان آستارا مورد موافقت قرار گرفت، اما طرح در شورای ترافیک استان گیلان تأیید نشد.

وی گفت: کارشناسان شورای ترافیک استان، اختلاف سطح در جاده، نزدیکی به پل چلوند را از دلایل تأیید نشدن طرح عنوان کردند در صورتی که محل اجرای طرح حداقل حدود ۲۰۰ متر با پل فاصله دارد اما اصلاحیه طرح را دوباره به شورای ترافیک استان ارسال کردیم، امیدواریم مسئولان با اجرای آن موافقت کنند.

یاورپور با بیان اینکه این پروژه در طرح جامع شهری و کمیسیون ماده پنج مصوب شده و قابلیت اجرایی دارد، تصریح می‌کند: از مسئولان شهرستان انتظار داریم در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا این خواسته بحق شهروندان به مرحله اجرا برسد.

شهردار لوندویل با بیان اینکه طرح احداث جاده کمربندی این شهر سال‌هاست توسط مسئولان مغفول مانده است، می‌گوید: برای صدور مجوز و اجرای چنین طرح‌های بسیار مهمی از سوی مسئولان، مسیر لوندویل به عنوان اتوبان در نظر گرفته می‌شود که این مسئله به نفع شهروندان این شهر نیست.

یاورپور با بیان اینکه میدان جدید در مقابل ساختمان شهرداری نیاز به اصلاح جزئی داشت. اضافه می‌کند: با نظر کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بخشی از میدان تازه ساخت در خروجی شهر لوندویل اصلاح شده و حدود ۲۰ روز پیش فراخوانی برای طراحی المان آن منتشر شد در حال حاضر تعدادی طرح به شهرداری ارسال شده، اما در مورد آن‌ها تصمیم گیری نشده است، به طرح برنده جایزه‌ای اهدا می‌شود و اگر چنانچه فردی توانایی اجرای طرح خود را داشته باشد شهرداری با او قرارداد همکاری امضا خواهد کرد.

طرح‌های عمرانی هنوز اندر خم یک کوچه است

صمد ظفرخواه، رئیس شورای اسلامی شهر لوندویل با بیان اینکه طرح احداث میدان در سهراب محله لوندویل از طرف شهرداری و شورای اسلامی این شهر به شورای ترافیک شهرستان آستارا و استان گیلان ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند: محل اجرای این طرح به دلیل نزدیکی به پل چلوند مورد تأیید شورای ترافیک قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته اعضای شورای ترافیک فاصله اجرای طرح با پل چلوند باید در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر باشد. اظهار می‌کند: اهالی سهراب محله باید برای رفت و آمد به سمت آستارا و رشت با طی حدود یک کیلومتر از زیر پل چلوند عبور کنند که با ساخت میدان عبور و مرور شهروندان این منطقه بسیار تسهیل خواهد شد.

رئیس شورای شهر لوندویل در خصوص میدان تازه ساخت در خروجی شهر، مقابل ساختمان شهرداری می‌گوید: این میدان پس از اجرا بر اساس نقشه مشاور نیاز به اصلاح جزئی داشت که در حال حاضر بر اساس نقشه اصلاح شده و به تأیید کارشناسان راهداری رسیده است.

وی ادامه می‌دهد: شهرداری برای ساخت میدان در این نقطه از شهر به دلیل کم عرض بودن جاده، فضای محدودی داشت و نتوانست مالکین زمین‌های شالیزار شرق جاده را متقاعد کند تا زمین‌های خودشان را برای اجرای طرح به شهرداری واگذار کنند.

ظفرخواه با بیان اینکه اداره راهداری با ساخت میدان، در فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر جلوتر از محل فعلی به سمت آستارا و در خارج از محدوده شهری موافقت نکرد، تصریح می‌کند: شهرداری برای اینکه امتیاز اجرای این طرح را از دست ندهد مجبور به ساخت میدان روبروی ساختمان شهرداری شد.

کد خبر 452633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.