کاشت ۱۰ هزار گل فصلی در فضای سبز شهری آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: گلکاری و نشاکاری حدود ۱۰ هزار گلدان نشا تولیدی گل همیشه بهار و سه هزار جعبه گل فصلی بنفشه در فضای سبز این شهر توسط شهرداری در حال انجام است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پرورش نشای گل‌های فصلی پاییزه در گلخانه‌ای به مساحت دو هزار مترمربع در اواخر مردادماه امسال آغاز شد و اکنون کاشت این گل‌ها در فضای سبز شهری آستارا توسط شهرداری در حال انجام است.

وی افزود: از هفته گذشته عملیات احداث فضای سبز و گلکاری در پارک حاشیه شرقی تالاب استیل آغاز شده است و پس از تکمیل، زیبایی و نشاط این منطقه دوچندان خواهد شد.

شهردار آستارا ادامه داد: عملیات درختکاری هر ساله از فصل پاییز آغاز می‌شود و تا اسفندماه ادامه می‌یابد. حدود دو هزار اصله درخت، درختچه و همچنین گل‌های دائمی از جمله افرا، عنبرالسائل، نارنج، مگنولیا، یاس هلندی، فیتونیا، توری، لگستروم، هوستا، هورتانسیا خریداری و در پیاده روها و پارک‌های سطح شهر جهت گسترش فضای سبز کاشته می‌شود.

معیتی عنوان کرد: مجموع فضای سبز شهری آستارا ۶۲ هکتار است که از این مقدار ۳۵ هکتار شامل پارک‌ها می‌شود و برای آبیاری فضای سبز، آب چاه استفاده می‌شود.

وی گفت: شهرداری آستارا در سال ۱۳۹۸ در مجموع برای ارتقای فضای سبز شهری بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است و ۲۳ کارگر شهرداری آستارا، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

معیتی از شهروندان خواست، به منظور حفظ و نگهداری فضاهای سبز از کندن گل‌ها، قطع درختان و چراندن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 452625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.