سرقت پول‌های ستاد انتخاباتی ترامپ

حزب جمهوریخواه روز پنجشنبه اعلام کرد که ۲.۳ میلیون دلار از منابع انتخاباتی ترامپ در ویسکانسین توسط هکرها به سرقت رفته است.

به گزارش ایمنا، اندور هیت، رئیس حزب جمهوریخواه در ویسکانسین اظهار کرد: هکرها ۲.۳ میلیون دلار از حساب حزب جمهوری‌خواه ویسکانسین که برای کمک به انتخاب مجدد دونالد ترامپ اختصاص یافته بود، سرقت کردند.

وی افزود: حزب جمهوریخواه در ۲۲ اکتبر (اول آبان) متوجه فعالیت مشکوک شد و روز جمعه موضوع را به پلیس اف بی آی اطلاع داد.

حمله هکرها در ایالت ویسکانسین در حالی رخ می‌دهد که رقابت میان بایدن و ترامپ برای کسب آرای الکترال ایالت‌ها روز به روز شدیدتر شده و این ایالت نیز با داشتن ۱۰ رأی الکترال در پیروزی هر یک از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا نقش بسزایی دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در سال ۲۰۱۶ توانست با کسب ۲۳ هزار رأی پیروز انتخابات ایالت ویسکانسین شود و برای این دور از انتخابات نیز برنامه ویژه‌ای برای این ایالت دارد.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ نیز چشم به آرای ایالت ویسکانسین دوخته و قرار است امروز (جمعه) به ایالت سفر کند.

بیش از ۷۰ میلیون تن از شهروندان آمریکا تا چهارشنبه ۲۸ اکتبر (هفتم آبان) با ارسال آرا خود در انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) شرکت کردند.

این مقدار بیش از نصف کل شرکت کنندگان در انتخابات سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که میزان مشارکت در رأی گیری امسال به شکل بیسابقه‌ای نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت.

جمهوری خواهان در ایالت‌هایی که تحت کنترل دارند با برگزاری حضوری رأی گیری زودرس در تلاش جبران عقب ماندگی خود هستند.

دموکرات‌ها در میان اقلیت‌های قومی و مذهبی و خارجی تباران از آرا بیشتری برخوردارند و افراد وابسته به این گروه‌ها تا کنون کمتر در انتخابات حضوری شرکت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 452578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.