برخورد قانونی سازمان بورس با سهامداران متخلف

عضو ناظر در شورای عالی بورس اوراق بهادار به نقش نظارتی سازمان بورس اشاره کرد و گفت: از سازمان بورس و اوراق بهادار انتظار می رود که به عنوان نهاد ناظر در بازار سرمایه با سهامداران متخلف برخورد جدی و قانونی داشته باشد.

به گزارش ایمن به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، محسن علیزاده این سازمان بالاترین رکن ناظر بازار سرمایه است و سهامداران خرد از نهاد ناظر انتظارات فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه سهامداران باید به این مساله واقف باشند که شاخص بازار سهام همیشه مثبت نیست و دچار کاهش هم می‌شود اما باید بدانیم در این وضعیت چگونه سهام خود را مدیریت کنیم، افزود: در شورای عالی بورس و اوراق بهادار مصوب شد، حقوقی‌ها بازار گردانی را شروع کنند اما شاهد رفتار غیر منطقی از سوی برخی از حقوقی‌ها هستیم.

عضو ناظر در شورای عالی بورس اوراق بهادار ادامه داد: به تازگی چند شرکت حقوقی دارای تخلف نیز به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شده اند و نهاد ناظر بازار سرمایه اخطاریه برای آنها ارسال کرده است.

علیزاده در خصوص تمهیدات مجلس شورای اسلامی برای حفاظت از حقوق سهامداران حقیقی بیان داشت: در مجلس اقدامات بسیاری برای جلوگیری از تخلفات سهامداران حقوقی صورت گرفته و از سازمان بورس نیز درخواست شده تا نحوه فعالیت سهامداران حقوقی را پس از تصویب الزام بازار گردانی در شورای عالی بورس، به مجلس اعلام کنند.

وی به اختیارات سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر می‌تواند در مواقع خاص از ابزارهای قانونی استفاده کند. به عنوان مثال اقدامی مانند کاهش دامنه نوسان که در زمان شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی صورت پذیرفت می‌تواند موجب کاهش افت شاخص باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سهامداران هم باید به این مساله واقف باشند که شاخص بازار سهام همیشه مثبت نیست و دچار کاهش هم می‌شود اما باید بدانیم در این وضعیت چگونه سهام خود را مدیریت کنیم.

کد خبر 452573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.