۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
نتیجه نهایی کنکور سراسری ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه نهایی کنکور سراسری ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را منتشر کرد. در این آزمون ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر پذیرفته شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، سازمان سنجش آموزش کشور عصر امروز جمعه نهم آبان ماه نتیجه نهایی آزمون سراسری ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را در درگاه الکترونیکی www.sanjesh.org منتشر کرد.

بر اساس اعلام ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این آزمون ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر پذیرفته شدند.

آمار قبولی‌ها به تفکیک گروه آزمایشی، دوره و ترکیب جنسیتی

در گروه علوم ریاضی و فنی ۶۲ هزار و ۸۴۸ نفر، در گروه علوم تجربی ۶۱ هزار و ۵۱۷ نفر، در گروه علوم انسانی ۵۵ هزار و ۵۷ نفر، در گروه هنر ۶ هزار و ۱۰۹ نفر و در گروه زبان‌های خارجی چهار هزار و ۴۱۷ نفر و در کل ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر پذیرفته شدند.

وی با اشاره به آمار پذیرفته شدگان به تفکیک دوره، اظهار داشت: در دوره روزانه ۱۱۸ هزار و ۵۰ نفر، در نوبت دوم یا شبانه ۱۸ هزار و ۶۹۸ نفر، در پیام نور ۱۳ هزار و ۴۶ نفر، در دانشگاه فرهنگیان ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر، در دانشگاه‌های غیردولتی غیرانتفاعی ۱۳ هزار و ۳۹۵ نفر، در پردیس خودگردان دانشگاه‌ها ۵۱۴ نفر، در دوره‌های شهریه‌پرداز پنج هزار و ۳۳۹ نفر، در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد به طور کل ۲ هزار و ۱۰۹ نفر پذیرفته شدند.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ۱۰۱ هزار و ۹۱۲ نفر معادل ۵۳.۶ درصد از پذیرفته شدگان را زنان و ۸۸ هزار و ۳۶ نفر معادل ۴۶.۴ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

مجموع قبولی‌های با آزمون و بی‌آزمون

خدایی ادامه داد: سایر رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی توسط این دانشگاه اعلام خواهد شد. جمع پذیرفته شدگان با آزمون این دانشگاه ۸۸ هزار و ۶۹۳ نفر است.

وی مجموع پذیرفته شدگان بدون آزمون (با سوابق تحصیلی) را ۴۱۸ هزار و ۳۸۶ نفر اعلام کرد که پیش از این اسامی ۲۲۹ هزار و ۳۳۹ نفر توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ۱۸۹ هزار و ۴۷ نفر توسط دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مجموع کل قبولی اعلام شده برای آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شامل با آزمون و سوابق تحصیلی اعلامی توسط سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی ۶۹۷ هزار و ۲۷ نفر است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از آن همچنین بر اساس پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، سازمان سنجش ضمن عذرخواهی از داوطلبان به اطلاع می‌رساند پاسخگویی حضوری نخواهد داشت و فقط به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان پاسخگوی داوطلبان است.

خدایی تاکید کرد که نتیجه نهایی پذیرش در دانشگاه امام صادق (ع) از طریق این سازمان اعلام می‌شود.

به گفته خدایی، مواردی از قبیل اشتباه در انتخاب رشته و غیره پس از بارگذاری کارنامه داوطلبان بررسی خواهد شد.

کد خبر 452559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.