نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ کیست؟

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران گفت که در صورت نبود گزینه اصلاح‌طلب برای انتخابات ۱۴۰۰، ممکن است این جریان از گزینه نیابتی و نزدیک به خود حمایت کند.

به گزارش ایمنا، حسن خلیل آبادی گفت: جریان اصلاحات هم اینک در پی جلب آرا و بالا رفتن نرخ مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است. چرا که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای شاهد کاهش مشارکت مردمی بوده‌ایم. به همین جهت احزاب اصلاح‌طلب ممکن است از نامزد همسو و یا حتی نیابتی در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند. به همین منظور هم اینک بررسی صلاحیت گزینه‌های مختلف این جریان در حال انجام است.

وی افزود: مهم‌ترین هدف این جریان انتخاب فردی اصلح، نواندیش و توانمند است چراکه اصلی‌ترین رویکرد این جریان سیاسی اصلاح امور و ساختار موجود است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران همچنین در واکنش به توهین و اتهام برخی نمایندگان به رئیس جمهوری اظهار کرد: نمایندگان به جای رفتار تعصب‌آمیز برای بیان منظور خود به شیوه‌های اقناعی روی بیاورند. این اقدام برخی نمایندگان طبق اصول اخلاقی و قانونی نیست.

خلیل آبادی با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در حمایت از دولت و رد توهین به رئیس جمهوری اظهار کرد: باید از دولت حمایت کرد تا از شرایط سخت بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه دشمنان عبور کند چرا که این اقدامات برخی نمایندگان عوام‌فریبانه و بر شاخه نشستن و بن بریدن است.

وی همچنین درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تغییر سیستم سیاسی از ریاست جمهوری به پارلمانی، گفت که این موضوع باید در شورای بازنگری قانون اساسی مطرح و سپس به رأی ملت گذاشته شود و بدون اصلاح قانون اساسی و همه پرسی، نمی‌توان سیستم ریاستی موجود را به پارلمانی تغییر داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 452557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.