خسارت یک هزار میلیارد تومانی کرونا به منافع شهر/ارتقای نهاد شورای معتمدین به سازمان

شهردار اصفهان گفت: با وجود شرایط کرونایی تاکنون یک هزار میلیارد تومان آسیب به منافع شهر وارد شده، اما با وجود این شرایط سخت، پروژه ها تعطیل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _جمعه نهم آبان ماه ۹۹_ در شصتمین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی اصفهان فردا که با حضور جمعی از منتخبین شورای معتمدین مناطق شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این جلسات به دو سال پیش باز می‌گردد و آغاز این حرکت از منطقه ۱۴ بود که به مرور به سایر مناطق تسری یافت.

وی با بیان اینکه نهاد شورای معتمدین باید برای دوام و بقا به یک سازمان ارتقا یابد و دارای ساختار مشخص باشد، تاکید کرد: امروز آغاز این حرکت خواهد بود و اگر این مهم محقق شود، به معنای نهادینه شدن مشارکت مردم است.

شهردار اصفهان ادامه داد: جلسات شورای معتمدین باید هر ماه یکبار در مناطق شهرداری تشکیل شود و در هر جلسه یکی از معاونان حضور داشته باشد تا از یک انسجام و قدرت بیشتری برخوردار باشد و تصمیمات نهایی قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی افزود: این اقدام، شهرداری را از نعمت مشارکت مردمی و اظهار نظرهای دقیق مبتنی بر شناخت دقیق‌تر برخوردار کرده و راه را برای خدمت بیشتر به مردم هموارتر می‌کند.

نوروزی با بیان اینکه فعالیت شورای معتمدین شعار وحدت را تجلی خواهد ساخت، گفت: باید با انسجام و وحدت بیشتر بر مشکلات غلبه کنیم.

قفل بسته ای در پروژه‌ها وجود ندارد

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کنونی، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اگر بخواهیم پروژه‌ها را مبتنی بر شرایط اقتصادی پیش ببریم، باید تمام پروژه‌ها تعطیل شود، اما خوشبختانه با مدیریت صحیح قفل بسته‌ای در پروژه‌ها وجود ندارد و فعالیت‌های عمرانی مسیر عادی خود را پیش می‌برد.

شهردار اصفهان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: به مناسبت هفته وحدت و در چهاردهمین روز از آبان‌ماه سال‌جاری پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان که با صرف ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در شرایط بسیار سخت با حرکتی انقلابی و جهادی احداث شده، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا در روزهای پایانی آبان ماه امسال افتتاح خواهد شد، افزود: اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: مجموعه پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح سردار شهید سلیمانی تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در پروژه سردار شهید سلیمانی مجموع پنج پل در زمینی به وسعت سه میلیون مترمربع از رمپ اول تا آخر و از غرب به سمت جنوب واقع شده است، گفت: این پروژه در مساحت یک و نیم در دو کیلومتری با عمق هفت متر و ارتفاع ۱۴ متر در حال احداث است.

شهردار اصفهان ادامه داد: با نگاهی واقع‌بینانه و بررسی تحقق بودجه و گرانی‌ها اجرای پروژه سردار شهید سلیمانی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، البته سخت‌ترین روزها در حال سپری شدن است و قطار توسعه، پیشرفت و آبادانی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با ابراز خرسندی از اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ در مناطق مختلف شهر، تصریح کرد: ثمره فعالیت‌های سه سال گذشته شهرداری در قالب برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» در حال انجام است و شهروندان مناطق مختلف هر هفته شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی هستند.

نوروزی خطاب به معتمدین مناطق شهرداری، تاکید کرد: بی‌شک تمام نظرات و پیشنهادات مطرح شده در شصتمین جلسه هم‌اندیشی اصفهان فردا مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: معتمدین محلات نقطه به نقطه شهر را شناسایی و مشکلات را دقیق‌تر می‌بینند، از این رو در صدد تقویت برگزاری این جلسات و آماده دریافت نظرات مکتوب هستیم.

شهردار اصفهان افزود: پس از دریافت نظرات و پیشنهادات مردم، نظر کارشناسی خود را به آن اضافه کرده و به منطقه مربوطه ارائه خواهیم داد؛ به طور حتم در برنامه‌ریزی و بودجه‌ها تمامی این موارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم استمرار آموزش ضمن خدمت برای کارکنان شهرداری در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: به عنوان یکی از مصوبات جلسه امروز اعلام می‌کنم که می‌توان از ظرفیت مرکز آموزشی سازمان همیاری شهرداری‌های استان برای آموزش کارکنان استفاده کرد زیرا برای ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مردم باید کارکنان آموزش‌های لازم را فراگیرند.

نوروزی با اشاره به خسارت ناشی از ناآرامی‌های آبان‌ماه سال گذشته به شهر، گفت: سال گذشته در اتفاقات آبان‌ماه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به اموال شهرداری وارد شد، اما امکان جبران خسارات توسط دولت مقدور نبود و به همین دلیل بار سنگینی بر دوش شهرداری افتاد، خللی در خدمت‌رسانی نداشتیم.

خسارت وارد به شهر در شرایط کرونایی

وی با اشاره به خسارات کرونایی، ادامه داد: امسال مترو باید طبق پیش‌بینی‌ها روزانه ۱۵۰ هزار نفر مسافر را جا به جا می‌کرد، اکنون تنها ۳۰ هزار مسافر با این وسیله نقلیه ارزان و پاک سفرهای درون شهری خود را انجام می‌دهند، در حالی که تمام هزینه‌ها و حقوق‌ها پرداخت می‌شود و چرخ‌های آن همچنان می‌چرخد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شهر رویاها، ناژوان، مجموعه‌های تفریحی صفه تعطیل است و بدون اینکه درآمدی باشد، هزینه‌ها برقرار است، تصریح کرد: ناژوان با فعال بودن مجموعه‌های گردشگری خود در مدت دو ماه بودجه یکسال خود را تأمین می‌کرد، اما در حال حاضر هیچ درآمدی ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد سفرهای شهروندان با استفاده از اتوبوس از ۵۶۰ هزار سفر به آمار بسیار کمی کاهش یافته است، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی تاکنون یک هزار میلیارد تومان آسیب به منافع شهر وارد شده، اما با وجود این شرایط سخت، پروژه‌ها تعطیل نشده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه در دستگاه شهرداری، خدمات‌رسانی تعطیل‌بردار نیست، گفت: علیرغم شرایط سخت کنونی به گونه‌ای عمل شده که کوچک‌ترین خللی در خدمات‌رسانی نداشته باشیم و خوشبختانه حقوق‌ها به موقع پرداخت می‌شود، اما اگر کارگری اعلام کرده که تأخیر دو ماهه در پرداخت حقوق وجود داشته، بی‌شک کارگر مستقیم شهرداری نبوده و برای پیمانکار طرف قرارداد فعالیت می‌کند البته شهرداری پرداختی‌های خود به شرکت‌ها را به موقع انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: شهرداری تلاش می‌کند هیچ پروژه‌ای در شهر متوقف نشود و در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان تأخیر ایجاد نشود.

کد خبر 452531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.