چین: قطع ارتباط بین چین و آمریکا به نفع جهان نیست

معاون دفتر اقتصاد و دارایی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت: این کشور با ایجاد یک الگوی جدید توسعه قصد دارد با تأکید بر دو چرخه توسعه داخلی و بین المللی، سیاست درهای باز را در سطحی بالاتر اجرا کند.

به گزارش ایمنا، هان ون شیو روز جمعه ۹ آبان (۳۰ اکتبر) در پکن اظهار کرد: این کشور با ایجاد یک الگوی جدید توسعه قصد دارد با تأکید بر دو چرخه توسعه داخلی و بین‌المللی، سیاست درهای باز را در سطحی بالاتر اجرا کند و با فراهم کردن زمینه حضور شرکت‌های خارجی در بازار خود، به یک مرکز قوی و با کیفیت برای جذب منابع جهان و بستری مناسب برای سرمایه گذاری بازرگانان خارجی تبدیل شود.

وی همچنین تأکید کرد که ایجاد الگوی جدید توسعه به هیچ وجه به معنای پایین آمدن جایگاه درهای باز نیست؛ برعکس، در آینده واردات و صادرات و تجارت خارجی چین با گسترش استفاده از سرمایه گذاری خارجی، جایگاه خود در جهان را همچنان ارتقا خواهد داد.

هان ون شیو در یک نشست خبری که روز ۹ آبان در پکن برگزار شد تأکید کرد که در دوران کوچک‌تر شدن "دهکده جهانی"، چین و ایالات متحده، دو اقتصاد بزرگ جهان هستند و ارتباط اقتصادی دو کشور باعث تکمیل ساختار اقتصادی دو طرف و بازتر شدن اقتصاد جهانی می‌شود، از همین رو، "قطع ارتباطات" بین دو کشور یک امر غیرواقعی است و برای چین، ایالات متحده و سراسر جهان نیز مفید نخواهد بود. در حقیقت، تعداد افرادی که واقعاً خواهان این جدایی باشند بسیار کم و بر عکس تعداد افرادی که واقعاً می‌خواهند همکاری کنند، بسیار زیاد است.

این مقام چینی گفت که در سه ماهه سوم سال جاری، تحت تأثیر همه‌گیری کرونا حجم تجارت چین و ایالات متحده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافت. او گفت: ما نمی‌ترسیم که ابرهای تیره جلوی نگاه ما را بگیرند و پیوسته پرچم صلح، توسعه و همکاری برد-برد را برخواهیم افراشت و محکم و استوار از چند جانبه گرایی دفاع خواهیم کرد و با گام برداشتن در مسیر صحیح تاریخ، فعالانه در جهت ایجاد یک فضای مطلوب بین‌المللی تلاش خواهیم کرد.

منبع: CRI

کد خبر 452525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.