خطری مرزهای کشور را تهدید نمی‌کند/استقرار نیروهای ارتش در مرزهای شمال غرب

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، گفت: تا امروز هم حسن همجواری را با دو کشور آذربایجان و ارمنستان حفظ کرده‌ایم و توصیه ما به هر دو کشور احترام به قوانین بین‌المللی، حفظ مرزهای بین‌المللی و حل و فصل مشکلات پشت میزهای مذاکره است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از مناطق مرزی جلفا و خداآفرین آذربایجان شرقی، دفاع از حدود کشور را از مهمترین وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: نیروهای ارتش در نقاطی از مرزهای شمال غرب کشور استقرار پیدا کرده‌اند و هدف اصلی از استقرار یگان‌های ارتش در مناطق مرزی، حفاظت از حریم‌هایی است که خطوط قرمز ما تعریف شده است

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهیم، افزود: خط قرمز ما تأمین امنیت، آرامش و آسایش عزیزان مرزنشین است و نمی‌توانیم تحمل کنیم که امنیت مرزنشینان ایران به مخاطره بیافتد. شعار ما «ارتش فدای ملت» است و ارتش با حضور خود در کنار مردم امنیت و آرامش آن‌ها را تأمین و تضمین می‌کند.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: نیروی زمینی محوری ارتش همواره آماده است و بخصوص با تغییراتی که در ساختار این نیرو انجام شده، به متحرک هجومی و واکنش سریع تغییر یافته است و تحت فرماندهی فرمانده کل قوا، نیروی زمینی ارتش هر جا که لازم باشد، آماده حضور و نقش آفرینی است.

وی با تمجید از سطح آمادگی بسیار خوب یگان‌های مختلف این نیرو مستقر در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امروز از روحیه و چهره‌های مصمم تکاوران غیور ارتش بسیار خوشحال هستم و این همان آمادگی رزمی و توان بالای دفاعی رزمندگان نیروی زمینی است که همواره بر آن تاکید می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به استقبال و خشنودی مردم از حضور یگان‌های ارتش در کنار آن‌ها اشاره کرد و افزود: امروز به عینه دیدم که مردم عزیز چقدر از حضور فرزندان ارتشی شأن خرسند بودند و در کنار آنها احساس آرامش و امنیت بیشتری می‌کردند و این موجب مباهات ارتش است.

حیدری تاکید کرد: هیچ خطری مرزهای شمال غرب کشور را تهدید نمی‌کند، چرا که با افزایش روزافزون قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح، آمادگی اجرای مأموریت‌های محوله و صیانت از مردم و مرزهای کشورمان را در حد بسیار خوب به دست آورده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، اظهار کرد: ما با هر دو کشور همسایه مشترکات زیادی داریم و تا امروز هم حسن همجواری را با دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان حفظ کرده‌ایم و توصیه ما به هر دو کشور احترام به قوانین بین‌المللی، حفظ مرزهای بین‌المللی و حل و فصل مشکلات پشت میزهای مذاکره است.

کد خبر 452520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.