مسئولیت‌پذیری زنان در امور اجتماعی منحصربه‌فرد است

شهردار بندر آستارا گفت: جامعه باید خارج از نگاه جنسیتی فقط توانایی افراد را مد نظر قرار دهد و همه مردم باید این واقعیت را بپذیرند، که زنان در کنار مردان در انجام بسیاری از مسئولیت‌های اجتماعی نقش ویژه دارند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری آستارا در ایجاد ثبات شغلی برای بانوان جز ادارات پیشگام شهرستان بوده، و واحد امور مالی به عنوان یکی از حساس‌ترین و کلیدی ترین بخش‌ها، توسط دو خانم اداره می‌شود و مسئولیت واحد فضای سبز شهرداری نیز بر عهده یک خانم است.

وی تصریح کرد: مقوله آموزش شهروندان برای افزایش امنیت زنان به صورت تخصصی جزئی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی است، اما مدیریت شهری همواره در کنار این سازمان بوده و با آن همکاری بسیار خوبی داشته است.

شهردار آستارا تاکید کرد: جامعه باید خارج از نگاه جنسیتی فقط توانایی افراد را مد نظر قرار دهد و همه مردم باید این واقعیت را بپذیرند، که زنان در کنار مردان در انجام بسیاری از مسئولیت‌های اجتماعی نقش ویژه‌ای دارند.

معیتی افزود: شورای مناسب سازی معابر آستارا، برای تسهیل عبور و مرور معلولان و سایر شهروندان، به ریاست فرماندار و دبیری رئیس بهزیستی شهرستان سال‌ها قبل تشکیل شده، و در این راستا جلساتی به صورت هفتگی یا ماهانه با حضور نمایندگان ادارات تشکیل می‌شود و مصوبات آن لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: مناسب سازی معابر شهری آستارا مدت زمان زیادی است که آغاز شده و حد فاصل خیابان آتش نشانی تا فلکه گاز، رمپ شیب دار برای تردد معلولان دارای ویلچر و مادران دارای کالسکه نوزاد اجرا شده است.

شهردار آستارا عنوان کرد: در مسیر پیاده روی ضلع شرقی بلوار جمهوری اسلامی و روی دیواره سنگی ساحل مخیری رمپ استاندارد برای تردد آسان شهروندان و مسافران معلول دارای ویلچر و مادران دارای کالسکه نوزاد ایجاد شده است.

معیتی اضافه کرد: رمپ دیگری در محوطه بازی کودکان در ساحل شریعتی، ایجاد شده، و به زودی پیمانکار سنگ کاری و کف سازی آن را تکمیل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روهای قدیمی مثل خیابان فارابی که سال‌ها قبل ساخت شده، اکنون امکان تخریب و بهسازی آن وجود ندارد، اما در تمامی پروژه‌های آتی، خط عابر پیاده نابینایان و رمپ برای معلولان پیش بینی شده و اجرا خواهد شد.

شهردار آستارا افزود: برای ایجاد امنیت بیشتر بانوان، روشنایی نقاط تاریک بلوارها و ورودی شهر تقویت و پایه روشنایی شش متری در مسیر پیاده روی شریعتی نصب شده و در حال رایزنی با اداره برق هستیم تا روشنایی مسیری را که به تازگی از پل سفیر امید تا حریم رودخانه مرداب آزادسازی شده، تأمین کنیم.

معیتی تصریح کرد: احداث پارک بانوان در بلوار خرمشهر، یکی از طرح‌های بود که مدیریت شهری اجرای آن را در برنامه داشت اما به دلیل کمبود اعتبار، وضعیت مالی نامناسب شهرداری، افزایش تورم و گرانی شدید مصالح متوقف شد.

وی اظهار کرد: درصدد جذب سرمایه گذار برای ایجاد فضاهایی ورزشی و تفریحی برای بانوان و سایر شهروندان هستیم و افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در آستارا داشته باشند، مدیریت شهری با آغوش گرم از آن‌ها استقبال می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 452483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.