اهمیت یکپارچگی زمانی و مکانی شبکه حمل و نقل عمومی

یک کارشناس برنامه ریزی حمل و نقل گفت: توجه به یکپارچگی شبکه حمل و نقل عمومی بسیار مهم است و شهروندان را تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌کند.

شهاب الدین کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مکان‌هایی که نقاط تبادل و جا به جایی مسافر هستند از نظر فیزیکی تا حد امکان باید به یکدیگر نزدیک باشند تا امکان جا به جایی برای مسافران به راحتی وجود داشته باشد.

وی افزود: شبکه خطوط حمل و نقلی در شهر باید پوشش جغرافیایی مناسبی داشته و سیستم‌های مختلف حمل و نقل همگانی از تاکسی‌های خطی گرفته تا مترو را شامل شود.

این کارشناس برنامه ریزی حمل و نقل با اشاره به اهمیت یکپارچگی زمان بندی، خاطرنشان کرد: وسایل حمل و نقل از نظر زمان بندی باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا چنانچه شهروندی در ایستگاهی پیاده شد و قصد داشت از نوع دیگری از حمل و نقل، مثلاً اتوبوس استفاده کند، مجبور نباشد مدت زمان زیادی در ایستگاه منتظر بماند.

کرمانشاهی تاکید کرد: چنانچه در سیستم حمل و نقل یک شهر، یکپارچگی مکانی و زمانی وجود نداشته باشد، احتمال و مطلوبیت استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش پیدا می‌کند و یکپارچگی از نظر برنامه زمان بندی جزئی از سیستم حمل و نقل یکپارچه است.

این کارشناس حمل و نقل تصریح کرد: یکپارچگی سیستم اطلاع رسانی نیز برای آگاهی شهروندان به منظور حضور به موقع در ایستگاه، اهمیت زیادی دارد و اطلاع رسانی مسیرها و زمان سفر تمامی اجزای مختلف شبکه حمل و نقل یک شهر از تاکسی و مترو گرفته تا اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقلی باید به درستی و به راحتی در دسترس شهروندان باشد تا افراد بیشتری به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از وسایل حمل و نقل شخصی ترغیب شوند.

کد خبر 452449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.