اجرای ۱۵۰ پروژه در شهر اصفهان/احداث پنج پل با روش جدید در پروژه شهید سلیمانی

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ پروژه در مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری در حال اجرا است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز_ پنجشنبه هشتم آبان ماه ۹۹_ در بازدید معتمدان شهر از پروژه‌های عمرانی اصفهان اظهار کرد: دو پروژه بزرگ و مهم شهر شامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و سالن گلستان شهدا در آستانه افتتاح و بهره برداری است.

وی افزود: چند پروژه مهم عمرانی دیگر نیز در شهر مورد بهره برداری قرار گرفته، اما به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری آئین افتتاح برای آنها فراهم نشد که از جمله این پروژه‌ها ادامه بلوار فرزانگان و پل آفتاب است.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا تصریح کرد: در ابتدا قرار بود یک سوم هزینه‌های پروژه توسط بنیاد شهید، یک سوم توسط استانداری و یک سوم توسط شهرداری پرداخت شود، اما با عملیاتی نشدن تعهدات بنیاد شهید و استانداری، پرداخت تمام هزینه‌ها توسط شهرداری انجام شد و خوشبختانه در مدت زمانی کوتاه آزادسازی‌ها به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ میلیارد تومان آزادسازی در پروژه سالن گلستان شهدا هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

نوروزی تأکید کرد: شرایط کرونایی گرچه معادلات افتتاح رسمی پروژه‌ها را در شهرداری به هم زده، اما خوشبختانه در اجرای پروژه‌ها خللی ایجاد نکرده است.

وی تصریح کرد: علی رغم شرایط سخت اقتصادی و نوسانات لحظه‌ای قیمت‌ها با پذیرش مسئولیت امور، مشکلات مالی پروژه‌ها را رفع کرده و اجازه توقف به هیچ پروژه‌ای را ندادیم.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان گفت: تاکنون برای اجرای این پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و به قیمت چند ماه پیش ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام آن اعتبار نیاز بود این در حالی است که با توجه به نوسانات قیمت‌ها، اعتبار لازم برای اتمام پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان اصلی سالن اجلاس تا قبل از پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: این پروژه زمینه اشتغال ۴۷۰ نفر را به طور مستقیم فراهم ساخته است و پس از بهره برداری به نور افکنی تبدیل خواهد شد که تا شعاع ۶۰ کیلومتری خود را درخشان خواهد کرد.

نوروزی با تأکید بر اینکه پروژه مرکز همایش‌ها به مرکز مبادلات بین‌المللی تبدیل خواهد شد و ارزش افزوده بسیار خوبی برای شهر به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: این مکان منطقه دیپلماتیک شهر می‌شود و قرار است پس از افتتاح دفتر کنسولگری و اتاق بازرگانی بین‌المللی در آن شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ پروژه در مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری در حال اجرا است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

ایجاد حلقه بزرگ دوچرخه سواری در شهر

شهردار اصفهان افزود: به زودی حلقه بزرگ دوچرخه سواری نیز با طول ۷۷۷ کیلومتر مسیر در شهر ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: اصفهان نمایشگاه شایسته‌ای نداشت از این رو در دوره قبل تصمیم بر احداث نمایشگاه جدیدی برای شهر گرفته شد، اما اجرای آن به نتیجه نرسید از این رو در این دوره مدیریت شهری ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد و شهرداری سهام خود را افزایش داد.

نوروزی با بیان اینکه با احداث نمایشگاه جدید، اصفهان دارای نمایشگاهی شده که نیاز فعالان صنعت و بازرگانی را رفع خواهد کرد و این کلانشهر می‌تواند هر هفته شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ باشد، خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ روز ۱۴ آبان ماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور و همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی خدمات شهری و نمایشگاه صنعت ساختمان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی گفت: در این پروژه ۱۰ هزار تن میلگرد و ۶۵ هزار مترمکعب بتن به کار رفته که نشان از حجم سنگین اجرای پروژه دارد.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه پروژه سردار شهید سلیمانی بر اساس جدول زمانبندی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: این پروژه که در حال حاضر ۷۶ درصد پیشرفت دارد تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در پروژه سردار شهید سلیمانی پنج پل با شیوه‌های جدید در اصفهان در حال احداث است، گفت: برای اجرای این پروژه آزادسازی ۱۷ هزار متر زمین کارخانه قند انجام شده است.

نوروزی با اشاره به عملیات اجرایی خط دو مترو اصفهان تأکید کرد: در هیچ شرایطی فعالیت مترو متوقف نخواهد شد؛ اگر بخواهیم به شرایط فعلی کشور نگاه کنیم تمام پروژه‌ها به ویژه مترو باید تعطیل شود، اما درباره این پروژه آیندگان قضاوت خواهند کرد که در شرایط سخت اقتصادی در زیر زمین، دور از چشم مردم، برای مردم با قوت و قدرت یک پروژه زیرساختی اجرا شده است.

کد خبر 452447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    2 0
    دورد بر جناب اقای شهردار خستگی ناپذیر اصفهان
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    با سلام و درود و خسته نباشید سهم غرب اصفهان در میان سایر مناطق اصفهان از پروژه های عمرانی خیلی کم رنگ است امید است که به این منطقه اصفهان نیز رسیدگی شود با تشکر