احداث نمایشگاه بین المللی با استانداردهای روز ویترین اصفهان است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با تأکید بر اینکه نمایشگاه توسعه اقتصادی هر شهر را رقم می‌زند، گفت: نمایشگاه جدید که با استانداردهای روز احداث شده آبرو و ویترین شهر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان امروز_ پنجشنبه ۸ آبان ماه ۹۹_ در بازدید معتمدان شهر از پروژه‌های عمرانی اصفهان اظهار کرد: شکوفایی پتانسیل‌های ویژه در نمایشگاه جدید اصفهان رقم خواهد خورد چرا که در محل پیشین واقع در پل شهرستان بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل استاندارد نبودن فضا حاضر به سرمایه گذاری نبودند، اما با ایجاد این نمایشگاه اصفهان به عنوان شهر نمایشگاهی در دنیا معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۶ با ۱۵ درصد پیشرفت متوقف شده بود و بدهی‌های زیادی داشت، تصریح کرد: با فعالیت این دوره مدیریت شهری و تأمین بودجه مورد نیاز تمام بدهی‌ها پرداخت شد و با انعقاد ۲۱۲ قرارداد پروژه در مدت سه سال تکمیل و به اتمام رسید که بر اساس برنامه ریزی انجام شده هفته آینده آئین بهره برداری از آن برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه جدید اصفهان در منطقه روشن دشت منطبق با تکنولوژی‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دبی و کیش طراحی و ساخته شده و از جمله مدرن‌ترین پروژه‌های نمایشگاه‌هایی کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: این مجموعه شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده و فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، تابیون مذاکرات بین المللی سالن گردهمایی‌ها و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران و کافی‌شاپ، پارکینگ متمرکز و فضای باز برگزاری نمایشگاه را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: این مجموعه ۱۳ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

یارمحمدیان با اشاره به جزئیات بخش‌های نمایشگاه جدید اصفهان گفت: مساحت زمین پروژه ۴۷۰ هزار مترمربع و مساحت محدوده طرح توسعه نهایی ۱۵۰ هکتار تغییر کاربری در کارگروه امور تخصصی زیربنایی استان است.

وی تأکید کرد: موقعیت این پروژه در مجاورت رینگ چهارم ترافیکی اصفهان است که به پروژه‌هایی همچون سیتی سنتر، مرکز همایش‌ها، فرودگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی خوارسگان، میدان مرکزی میوه و تره بار، شهر رویاها، منطقه گردشگری شرق اصفهان و رودخانه زاینده رود نزدیک است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان ادامه داد: فاز نخست پروژه شامل فضاهای سالن نمایشگاه، ساختمان اداری و خدماتی، ساختمان رجیسترینگ، فضاهای نمایشگاهی روباز، پارکینگ روباز، ساختمان تأسیسات مکانیکی، فضای سبز، تونل تأسیسات نفر رو، فضاهای سواره رو و پیاده رو، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی محوطه، ساختمان الکتریکال، مخزن آب آشامیدنی و آتش نشانی، مخزن آب خاکستری فضای سبز، پل‌های عابر پیاده طرفین سالن اصلی است.

وی افزود: پوشش سقف و سازه آن از تکنولوژی زیپ تک در نظر گرفته شده که در نوع خود از زیبایی و پیوستگی خاصی برخوردار است و یکی از سازه‌های بی نظیر در استان به شمار می‌رود.

یارمحمدیان ادامه داد: در سالن اصلی نمایشگاه ۱۱ اتاق مذاکره، دو کافی‌شاپ، بخش وی آی پی، اتاق امانات و سرویس بهداشتی ایجاد شده است.

کد خبر 452441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.