سنجش BMI بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان/امکان اندازه‌گیری قد و وزن فرزندان در منزل

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، درباره اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ)، گفت: اجرای طرح از نیمه شهریور ماه که بچه ها به مدرسه رفتند کلید خورد. قد و وزن بیش از ۶۰ درصد بچه ها گرفته شده و در سامانه وارد می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد محسن بیگی با اشاره به روند اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان، اظهار کرد: یکی از عوارض جدی خانه‌نشینی و قرنطینه افراد در منزل، به هم خوردن سبک زندگی آنهاست.

وی افزود: به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی با توجه به خانه نشینی و کم تحرکی، ممکن است میزان دریافت مواد غذایی و انرژی افزایش یافته باشد که یک نگرانی جدی را در زمینه چاقی و افزایش وزن بچه‌ها در بین خانواده‌ها، مسئولان آموزش و بهداشت رقم زده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در همین راستا تلاش کردیم طرحی را تحت عنوان کنترل وزن و چاقی (کوچ) و اصلاح سبک زندگی برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: طرح کوچ جزو یکی از طرح‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش است.

محسن بیگی ادامه داد: اجرای طرح از نیمه شهریور ماه که بچه‌ها به مدرسه رفتند کلید خورد. قد و وزن بیش از ۶۰ درصد بچه‌ها گرفته شده و در سامانه وارد می‌شود. دانش آموزانی که نیاز به مداخله و مشاوره داشته باشند شناسایی می‌شوند و مربیان تربیت بدنی و مراقبین سلامت راهنمایی‌هایی را در جهت اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی، دریافت انرژی و افزایش تحرک بدنی برای کنترل وزن ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه امید است اثرگذاری لازم را در این حوزه داشته باشیم، اضافه کرد: اضافه وزن و چاقی یکی از مخاطرات جدی است که می‌تواند سلامت فرزندان ما را تهدید کند و زمینه ساز بیماری‌های مختلفی در دوران کرونا و زمان‌های آتی باشد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی سنجش دانش آموزانی که تا کنون به مدرسه مراجعه نکرده‌اند، اظهار کرد: امکان گرفتن وزن و قد به طرق مختلف وجود دارد. نخست آنکه هر دانش آموزی به هر علتی به مدرسه مراجعه کند بی‌ام آی او سنجیده می‌شود.

محسن بیگی به ایسنا، گفت: اما برای آنها که حضوری به مدرسه نمی‌روند این امکان فراهم شده که خانواده‌ها قد و وزن بچه‌ها را گرفته و در همان شبکه مجازی به مدرسه ارسال کنند تا در سیستم ثبت شود. اگر برخی خانواده‌ها به ابزار لازم دسترسی نداشته باشند پیش بینی شده که بتوانند به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت یا نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونتشان مراجعه و قد و وزن فرزندشان را بسنجند.

کد خبر 452433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.