مرکز شیوع کرونای رشت خیابان مطهری است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: افراد به بدترین شکل ممکن، بدون ماسک و رعایت بهداشت در محدوده خیابان مطهری حضور دارند.

به گزارش ایمنا، اسماعیل حاجی‌پور در یکصد و شصت و نهمین جلسه این شورا، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهر رشت، اظهار کرد: پزشکان و پرستاران امروز خسته شده‌اند و دیگر توان کار کردن را ندارند. حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم ماسک زدن است.

وی افزود: در روزهای جمعه، از ساعت شش صبح تا پایان شب افرادی در خیابان مطهری رشت انواع لوازم کهنه و غیرقابل استفاده را می‌فروشند. کسانی به آنجا می‌آیند یک گونی لوازم را می‌ریزد، هرچه فروختند که هیچ، مابقی را دور می‌ریزند. حتی سرنگ هم در این بساط به فروش می‌رسد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت تصریح کرد: نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد این وضعیت را جمع کند؟ بنده در زمان ریاست شورا، پنج هفته از سد معبر و نیروی انتظامی خواستم تا در آن محدوده حضور داشته باشند و حتی یک نفر هم آنجا نیامد، اما بازهم همین وضعیت تکرار شده است.

وی ادامه داد: خواهشم این است که پس از این جلسه از سد معبر، خدمات شهر و نیروی انتظامی بخواهیم از این جمعه در این محل حضور داشته باشند، اصل و مرکز کرونا را می‌توانم به‌جرئت بگویم خیابان مطهری است. افراد به بدترین شکل ممکن، بدون ماسک و رعایت بهداشت در این محدوده حضور دارند.

حاجی‌پور از استاندار گیلان درخواست کرد که مبادی ورودی شهر را ببندد و ادامه داد: ما مهمان‌نواز هستیم، اما مهمان‌نوازی ما بماند برای بعد از کرونا، ۲۷ استان کشور در شرایط قرمز قرار دارد اما با دو روز تعطیلی افراد به مسافرت می‌آیند. بنده نمی‌دانم این دیگر چه مسافرتی است؟!

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت تأکید کرد: دورکاری در شهرداری مجدداً آغاز شود. تعجب می‌کنم که افراد و حتی مراجعین در ادارات بدون ماسک حضور دارند. ما حداقل از شهرداری خودمان این کار را آغاز کرده و جدی بگیریم. وضعیت بسیار نامطلوب است و کشته‌های ما به جوانان رسیده است. این خطر بزرگی است و باید با تمام وجود آن را حس کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رشت، ادامه داد: ما در این وضعیت نمی‌توانیم کار را جمع کنیم. امروز بیشترین ضرر در کرونا مربوط به شهرداری بوده است، ما لایحه بخشودگی تخفیف غرفه‌ها و تاکسی‌ها و را داده‌ایم و در آرامستان ۵۰ درصد تخفیف لحاظ شده که بخشی از این خسارت باید توسط استانداری جبران شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت تأکید کرد: هیچ تاکسی‌ای حق ندارد بیش از دو نفر را در صندلی عقب سوار کند. در اتوبوس‌ها نیز علامت‌گذاری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

کد خبر 452432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.