اقدامات جدید ضد کرونایی در بلغارستان

مقامات رسمی بلغارستان، در پی سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا در کشور، از اعمال مقررات جدید تا چند روز آینده، برای مهار بیماری خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر بهداشت بلغارستان اعلام کرد برای به حداقل رساندن شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور، قرار است مقررات جدیدی بر مردم اعمال شود که به مدت دو هفته نیز طول خواهد کشید. بر اساس محدودیت‌های جدید، حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع خواهد بود و تمام کلاس‌های درسی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. این در حالی است که سایر مراکز آموزشی نظیر کلاس‌های زبان، موسیقی و ورزش به طور کامل تعطیل خواهد شد و تا زمان بهبودی یا کاهش انتشار ویروس کرونا، تصمیم جدیدی برای بازگشایی آن‌ها اتخاذ نخواهد شد. وزیر بهداشت بلغارستان در ادامه سخنان خود با گزارشگران رسانه‌های اجتماعی از توقف فعالیت رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز مشابه خبر داد و اعلام کرد تا زمانی که شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشور به طور قابل توجهی کاهش نیابد، این مراکز حق بازگشایی ندارند.

علاوه بر این، در مدت زمان اعمال مقررات جدید، تعداد افراد شرکت‌کننده در سمینارها، نمایشگاه‌ها و سایر رویدادها نباید بیشتر از ۳۰ نفر باشد ضمن اینکه سالن‌های تئاتر، سینماها و تالارهای کنسرت باید ظرفیت خود را تا ۷۰ درصد کاهش دهند. وزیر بهداشت این کشور تصریح کرد که مسابقات ورزشی، چه در داخل سالن یا در هوای باز، طی مدت زمان قرنطینه جدید دو هفته‌ای برگزار خواهد شد، اما حضور تماشاگران ممنوع خواهد بود. تنها برای مسابقات جهانی تنیس به تماشاگران اجازه حضور داده می‌شود که البته بین هر دو تماشاگر باید دو صندلی خالی قرار داشته باشد تا ایمنی افراد حفظ شود.

وزیر بهداشت بلغارستان اعلام کرد اعمال مقررات جدید در پی شدت گرفتن انتشار ویروس کرونا اتخاذ شده است و تنها روند شیوع بیماری در مراحل بعدی، تعیین کننده تصمیمات بعدی دولت خواهد بود.

کد خبر 452406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.