کمک ۶۱۳ میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های لرستان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کردستان گفت: دولت با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی، در سال جاری ۶۱۳ میلیارد ریال به شهرداری‌های این استان کمک مالی کرد.

به گزارش ایمنا، جمشید اسدی اظهار کرد: از این میزان کمک، ۳۰۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده و ۲۶۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال نیز از محل تبصره ماده ۳۲ قانون برنامه چهارم توسعه تأمین و پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل عوارض گاز، ۱۱ میلیارد ریال از محل ماده ۵۸ قانون الحاق و دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز از محل عوارض آلایندگی به حساب ۳۲ شهرداری استان واریز شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کردستان با بیان اینکه این اعتبارات بر اساس تعداد جمعیت هر شهر به شهرداری‌های اختصاص یافته است، افزود: این اعتبارات با شاخص ۴۰ درصد در بخش عمرانی و ۶۰ درصد در بخش جاری باید هزینه شود.

اسدی یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود شهرداری‌ها، مقرر شده ۶۰ درصد سهم اعتبارات جاری با اولویت حقوق و دستمزد کارکنان هزینه شود.

وی تاکید کرد: شهرستان سنندج با سه شهرداری سنندج، حسین‌آباد و شویشه ۱۸۵ میلیارد ریال از کمک دولت بهره مند شده که بیشترین میزان در استان بر اساس جمعیت بوده البته شهرداری سنندج سهم ۱۷۸ میلیارد ریالی از این پرداختی‌ها داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 452401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.