تفریحات ایمن کرونایی برای خانواده‌های اسپانیایی

دولت ساراگوسا، پایتخت بخش خودمختار آراگون در کشور اسپانیا از لغو جشن‌های سالانه و در عین حال تأمین امکانات تفریحی خانواده‌ها به شیوه‌های متفاوت و ایمن خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی ساراگوسا ماه گذشته تصمیم گرفتند تمام جشن‌های سنتی Fiestas del Pilar ، جشنواره‌ای را که سالانه به افتخار مقدسین حامی این شهر، ویرگن دل پیلار، برگزار می‌شود لغو کنند. این اقدام برای پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در میان مردم ساراگوسا اعمال شد و توقف فعالیت در بعضی از مراکز تفریحی مخصوص کودکان را در پی داشت. اما مقامات ارشد شهر از جایگزینی تفریحات ایمن خبر داده و اعلام کرده‌اند که قصد دارند زمینه را برای سرگرمی‌های خانوادگی فراهم آورند.

مقامات رسمی ساراگوسا اعلام کردند که خانواده‌ها می‌توانند با حفظ کامل اصول بهداشتی، فرزندان خود را در رویدادهای تفریحی و سرگرمی جدید شرکت دهند. در طرح جدید شهردار تعداد ۲۴ مسیر پیاده‌روی جدید در سراسر شهر ایجاد شده است که هر مسیر از ۱۵ بازی شگفت‌انگیز برخوردار است. علاقمندان می‌توانند تنها در کنار اعضا خانواده خود و با ارائه یک کد شناسایی مخصوص، پیاده‌راهی را در نزدیکی محل خود انتخاب کنند و از انجام بازی‌های جالب آن نهایت لذت را ببرند.

تفریحات جدیدی که مقامات ساراگوسا برای شهروندان فراهم آورده‌اند بیشتر مناسب خانواده‌هایی با فرزندان خردسال است، با این حال تمام خانواده‌ها از شرکت در آن‌ها لذت خواهند برد. خانواده‌ها می‌توانند با دانلود یک نقشه مخصوص روی گوشی‌های تلفن همراه خود یکی از مسیرهای تعیین شده را انتخاب کنند و طبق نقشه در محل‌هایی که بازی وجود دارد توقف کنند و مرحله مربوط به آن منطقه را تکمیل کنند. در واقع افراد با رسیدن به هر مسیر بازی و تکمیل آن، برای ادامه بازی و به پایان رساندن مراحل بازی اشتیاق پیدا می‌کنند.

اقدام فوق مزایای بسیاری برای شهروندان ساراگوسایی دارد؛ از یک سو افراد را به پیاده‌روی که برای ارتقای سلامت جسمی انسان ضروری است سوق می‌دهد و از سوی دیگر در دوران کرونا خانواده‌ها را به روشی ایمن از انزواگزینی در خانه‌هایشان نجات می‌دهد.

کد خبر 452376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.