جمع‌آوری هوشمند ۱۰ درصد پسماند خشک شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از فرآیند جمع آوری پسماند خشک به صورت هوشمند و از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چگونگی اجرای طرح هوشمند جمع‌آوری پسماندهای خشک در شهر، اظهار کرد: از دیرباز زیرساخت‌های لازم برای جمع‌آوری پسماند خشک در اصفهان ایجاد شده بود و به طور کلی این شهر یکی از شهرهای پیشرو در این زمینه است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهایی که با توسعه تکنولوژی اتفاق افتاد، جمع آوری هوشمند پسماند خشک است، افزود: برای اعمال مدیریت جامع و تخصصی در جمع‌آوری پسماند خشک، پیمانکاران موظف شده‌اند حدود ۱۰ درصد از پسماندها را به صورت هوشمند جمع‌آوری کنند که این شیوه نوعی از خدمات بهینه شده مدیریت پسماند به منظور افزایش کیفیت فرآیند و جلب رضایت بیشتر شهروندان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: به طور معمول خودروهای حمل پسماند خشک در هر منطقه شهری یک روز معین در هفته نسبت به جمع‌آوری پسماندهای خشک از در منازل اقدام می‌کنند، اما اگر شهروندان خارج از این زمان نیاز به جمع آوری شدن پسماند خشک داشتند، می‌توانند از طریق اپلیکیشن درخواست خود را ثبت کنند تا پسماند خشک آنها توسط خودروهای مجاز در اسرع وقت جمع آوری شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان طرح جمع‌آوری هوشمند پسماندهای خشک از طریق اپلیکیشن تنها در ۱۰ درصد نقاط شهری و به صورت پایلوت اجرا می‌شود که امیدواریم بستر آن در آینده نزدیک توسعه یابد.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر به طور آزمایشی در قسمت شرقی شهر اصفهان امکان استفاده از نرم افزار هوشمند جمع آوری پسماند خشک زیر نظر پیمانکار مربوطه مهیا شده است تا پس از استفاده از این نرم افزار و بررسی نقاط قوت و ضعف آن، بتوان در حوزه هوشمندسازی تمامی فرآیندها قدم برداشت.

وی با اشاره به مزایای هوشمندسازی فرآیندهای مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و استفاده از یک اپلیکیشن هوشمند در زمینه مدیریت پسماندها، ضمن افزایش سرعت جمع آوری پسماندها می‌تواند به حذف رویه‌های غلطی مانند زباله‌گردی و کاوش پسماندها توسط کودکان منجر شود، اطلاعات و آگاهی شهروندان را بالا ببرد و در نهایت شهر را به سوی استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های جهانی در حوزه مدیریت پسماند سوق دهد.

کد خبر 452362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.