پرداخت طلب کشاورزان فریدن بابت خرید تضمینی گندم

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: طلب کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم از آنان پرداخت می‌شود و آنها می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه برای دریافت آن اقدام کنند.

حسین محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نبود بیمارستان در شهرستان بویین میاندشت، اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق مردم بویین میاندشت احداث بیمارستان است که با رایزنی‌های شده، وزارت بهداشت و درمان با احداث آن موافق کرد. در حال حاضر در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیگیر جذب اعتبار برای آن هستیم که پس از طی مراحل اداری و تخصیص اعتبار، عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تفحص از منابع طبیعی برای زمین‌های چهار شهرستان فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای منابع طبیعی به کشاورزان منطقه فریدن ظلم است. با پیگیری‌های شده حکم توقف ۴۵۰ پرونده منابع طبیعی در فریدن صادر شد و دستور برگزاری کمیسیون رفع تداخل به سازمان مرکزی منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی نیز داده شده است تا این تعداد پلاک اختلافی در شهرستان تعیین تکلیف شود. مسئولان چهار شهرستان با پیگیری، نتیجه نهایی را برای رفع مشکلات منطقه اعلام کنند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت منطقه کشاورزی هستند و کشت محصول با برنامه و الگوی مناسب باید انجام شود، تصریح کرد: طرح ساماندهی اراضی کشاورزی در شهرستان‌ها برای کشت محصول متناسب با میزان نیاز کشور اجرا می‌شود.

محمدصالحی ادامه داد: تشکیل کارگروه نرخ گذاری محصولات کشاورزی، کود، سم و سموم دفع آفات محصولات به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و برای اجرا تقدیم شورای نگهبان شد.

وی تصریح کرد: طلب کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم از آنان پرداخت می‌شود و آنها می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه برای دریافت مطالبات خود اقدام کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه تولید محصول سیب و پیاز، از طریق معاون پارلمانی وزیر امور خارجه و در کنسولگری ایران در عراق، پیگیر کاهش تعرفه‌های گمرکی شدیم زیرا با کاهش تعرفه‌ها، قیمت محصول سیب زمینی و پیاز در فصل برداشت امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

محمدصالحی با اشاره به تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تعدیل در قیمت کود و سموم دفع آفات، افزود: کشاورز ۵۰ جریب زمین دارد و نسبت به درآمد باید سه برابر آن را صرف خرید کود شیمیایی کند که عاقلانه نیست و رانت و فساد اقتصادی در هر شبکه را دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌های زیر جمعیت ۲۵۰ دانشجو باید تعطیل شود که دانشگاه پیام نور داران و بویین میاندشت شامل آن هستند، اما تا پایان سال تحصیلی جدید می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 452346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.