تحولی بزرگ در شرق اصفهان با افتتاح پروژه نمایشگاه

کارشناس اقتصاد شهری گفت: بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بزرگ، شرق اصفهان را متحول خواهد کرد و یک محرک اقتصادی قابل توجه برای شهر خواهد بود.

احمد خوروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود ۳۵ سال پیش در پل تاریخی شهرستان، محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های شهر اصفهان ایجاد شد که به لحاظ مکانی و فضایی به هیچ عنوان در شأن و پاسخگوی نیاز نمایشگاهی این شهر نبوده است.

وی با بیان اینکه محل فعلی نمایشگاه‌های اصفهان برای این جهانشهر به عنوان قطب صنعتی و اقتصادی کشور مناسب نیست، تاکید کرد: اصفهان نیاز به محلی فاخر دارد تا فعالان بزرگ اقتصادی بتوانند در آن مجموعه محصولات خود را معرفی کرده و چرخه اقتصاد شهر را بیش از گذشته به گردش درآورند.

این کارشناس اقتصاد شهری با ابراز خرسندی از اینکه با پیگیری‌های شهرداری و اتاق بازرگانی، پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان در کمتر از چهار سال به سرانجام رسیده است، افزود: این پروژه در کنار رینگ چهارم و در امتداد مرکز همایش‌ها، شهر رویاها و در نزدیکی فرودگاه شهید بهشتی واقع شده است و می‌تواند تحول بسیار خوبی در جهت حمایت از تولیدکنندگان، اشتغال، کارآفرینی و رونق اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه بین‌المللی به صورت کاملاً استاندارد و بر پایه مباحث اصولی ساختمان، امکانات و فضای نمایشگاهی، بهبود صنعت اقتصاد توریسم و نمایشگاهی اصفهان احداث شده و ارزش افزوده زیادی برای شهر خواهد داشت.

خوروش گفت: در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان سعی شده از سبک معماری که نمایشگر قدمت صنایع مختلف اصفهان باشد استفاده شود تا تمام صنایع فعال در این کلانشهر بتوانند خودنمایی کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه جدید می‌تواند محل رفت و آمد بزرگان صنعتی و اقتصادی کشور باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از شهر اصفهان به عنوان یک جهانشهر یاد می‌شود افرادی که از گوشه و کنار جهان به اصفهان سفر می‌کنند درصدد حضور در مکانی هستند که بتواند نمایانگر فعالیت فعالان اقتصادی از تولیدکنندگان تا صنایع بازاری و غیر بازاری باشد که محل جدید نمایشگاه اصفهان این امکان را فراهم کرده است.

این کارشناس اقتصاد شهری تاکید کرد: نمایشگاه‌ها از مهم‌ترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز تجارت محسوب می‌شود و از دیدگاه اقتصادی تأثیر بسزایی در اقتصاد جوامع داشته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ پروژه‌ای محرک توسعه و حرکت رو به جلو در اقتصاد شهر است، گفت: بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بزرگ، شرق اصفهان را متحول خواهد کرد و یک محرک اقتصادی قابل توجه برای شهر است.

وی ادامه داد: نمایشگاه محرک اقتصادی است چرا که فعالان این بخش در یک محل می‌توانند تمام محصولات را به نمایش بگذارند؛ به عنوان مثال اطراف شهر سنگبری‌ها و معادن زیادی وجود دارد که به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند در حالی که در این قطب نمایشگاهی استان می‌توان نمایشگاه ثابت سنگ ایجاد کرد.

کد خبر 452342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.