جزئیات برگزاری جشنواره فانوس

مدیر هنری و امور سینمایی مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان از برگزاری مجازی جشنواره ملی فانوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد ایزد دوست مدیر هنری و امور سینمایی مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان و دبیر استانی جشنواره فانوس، امروز در نشست خبری هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به چهارمین سال برگزاری جشنواره ملی فانوس اظهار کرد: هدف و سیاست اصلی این جشنواره شناسایی تولیدات هنری در حوزه دفاع مقدس در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور است.

ایزد دوست با اشاره به فراخوان جشنواره فانوس تصریح کرد: فراخوان این جشنواره از ابتدای بهمن ماه و تا پایان اردیبهشت ماه است و آثار دریافتی بررسی و به مراحل بعدی ارسال می‌شود. اصفهان در رابطه با این جشنواره هرسال تولیدات و آثار هنری بسیار خوبی دارد امسال نیز ۸۸ اثر از اصفهان برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: از خرداد ماه تاکنون مسئولان در دبیرخانه مرکزی در حال بررسی آثار هستند و در حدود ۲۰ اثر از اصفهان به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند.

ایزد دوست با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در یکشنبه ۱۱ آبان ماه، تاکید کرد: رسم بر این بوده که هر سال جشنواره در یک استان برگزار شود و میزبان جشنواره امسال نیز شیراز بود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره در شیراز با حضور شرکت کنندگان استان فارس برگزار می‌شود و سایر استان‌ها به صورت وبینار در این جشنواره شرکت می‌کنند. جوایز هنرمندان برتر در هر استان توسط مدیران کل حفظ آثار استان‌ها که نمایندگان سردار کارگر هستند به آنها اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم از ۲۰ اثر استان اصفهان که به مرحله نهایی رسیدند، حداقل ۵۰ درصد به عنوان آثار برتر انتخاب شوند.

مدیر هنری و امور سینمایی مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان در خصوص حضور آثار هنرمندان استان در جشنواره فانوس، اظهار کرد: در بخش هنرهای نمایشی شامل تئاتر خیابانی چهار اثر، بخش رادیویی شاخه پادکست یک اثر، بخش موسیقی و سرود، سه اثر، بخش هنرهای تجسمی دو اثر، در بخش فیلم و سینمایی، سه اثر؛ در بخش آزاد شاخه فیلمنامه، موسیقی بی کلام و عکس چهار اثر کاندید داشتیم.

ایزد دوست افزود: در روز یکشنبه و همراه با اختتامیه چهارمین جشنواره فانوس، از پوستر و فراخوان پنجمین جشنواره فانوس به میزبانی مشهد در سال آینده رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش تعداد آثار ارسالی استان اصفهان نسبت به سال گذشته، گفت: نسبت به سال گذشته تعداد آثار استان از ۱۲۴ اثر به ۸۰ اثر کاهش یافته است که می‌توان گفت به علت مشکلات و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا بوده است. اما خوشبختانه تعداد آثار برگزیده ما نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است که نشان از بالا رفتن کیفیت آثار هنرمندان اصفهانی دارد.

ایزد دوست خاطرنشان کرد: حوزه دفاع مقدس حوزه جذاب و بی انتهایی است اما برای تولیدات هنری هزینه زیادی نیاز دارد و باید دستگاه‌های متولی از هنرمندان در این راه حمایت کنند.

کد خبر 452305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.