سامانه ملی اشتغال و کسب و کار راه‌اندازی شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، عیسی منصوری، یکی از اهداف راه اندازی این سامانه را دسترسی به آمار و اطلاعات مرتبط با عرضه و تقاضای نیروی کار دانست و گفت:اطلاعات و داده های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست گذاران کشور قرار می گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست ها و برنامه های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذینفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.
وی با بیان اینکه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای سیاستگذاری و برنامه ریزی بازار کار و  اشتغال کشور، این سامانه را راه اندازی کرده است گفت:  ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار، بانک اطلاعات بنگاه ها و پایگاه اطلاعات مشاغل کشوربخش های اصلی این سامانه است.
 تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار کار کشور، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست های اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیش بینی نیازها، فرصت ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال به منظور تطبیق سرفصل های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار  ، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در کشور ( ملی و منطقه ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد درسن کار به منظور تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل کشور همراه با شرح جامع مشاغل، از جمله اهداف دیگری بود که منصوری بدان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: تولید اطلاعات،دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست گذاران و سایر ذینفعان بازار کار هدف غایی این سامانه است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال از همه افراد در سن کار کشور ( ۱۵ سال به بالا) شامل شاغلین،بیکاران و (خانه دار،محصل،بازنشسته،دارای درآمد بدون کار و...) و همچنین فعالان عرصه کسب و کار (کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوز) دعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به https://lmis.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.
منصوری با تاکید بر اینکه همه اطلاعات فرد و صاحب کسب و کار نزد این وزارتخانه به صورت محرمانه باقی می ماند، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز توضیح داد:مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام می کند،پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه می شود، مرحله سوم نیز دریافت خلاصه رزومه شغلی (گواهی شده از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی) است.
به گفته وی، کاربر می تواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق شغلی،تحصیلی،گواهی نامه ها...را در این سامانه درج کرده و رزومه کاری خود را تکمیل کند.
منصوری با بیان اینکه سامانه تا پایان سال جاری برای ثبت نام فعال است افزود: با راه اندازی و پیاده سازی سامانه، انتظار می رود از طریق انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت هاو امکانات در اختیار دستگاه ها و نهادهای تولید کننده آمار و اطلاعات بازار کار، سیاستگذاران و تصمیم سازان این بخش بتوانند تغییر و تحولات آینده بازار کار را به صورت مستمر رصد کنند.
وی در خصوص تاثیرگذاری این سامانه بر سیاستگذاری اشتغال نیز گفت: به منظور کاهش مشکلات موجود در نظام جمع آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات بازار کار، لزوم استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار کشور، پیش نیاز اصلی و اساسی برنامه ریزان و متولیان بازار کار کشور است.

کد خبر 452292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.