ویژه برنامه‌های مجازی اصفهان در سالروز حماسه ۲۵ آبان

به عنوان سومین برنامه اصلی از برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس در استان اصفهان برای روز حماسه ۲۵ آبان، برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده تا جایگاه جانفشانی‌های رزمندگان جبهه‌های دفاع مقدس پابرجا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی شیروانیان امروز چهارشنبه (۷ آبان ماه) در جمع خبرنگاران در نشست خبری هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان اصفهان با عنوان "همیشه‌های هنوز" اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکثر برنامه‌های دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار شده است و نیاز است برای برنامه‌های پیش‌رو، حجم تولیدات مؤثر با محوریت فضای مجازی بالا رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان افزود: به عنوان سومین برنامه اصلی از برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس در استان اصفهان برای روز حماسه ۲۵ آبان، برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده تا جایگاه جانفشانی‌های رزمندگان جبهه‌های دفاع مقدس پابرجا باشد.

وی افزود: شهدای مدافع همچون شهید محسن حججی با اینکه در زمان جنگ حضور نداشتند، اما سیره و راه خود را از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس الگو برداری کرده‌اند.

شیروانیان تصریح کرد: در ۲۵ آبان سال ۶۱ بالغ بر ۳۷۰ پیکر شهید عملیات محرم در اصفهان تشییع شد. امام خمینی (ره) در خصوص این روز حماسی فرمودند که "در کجای دنیا جایی مثل اصفهان را پیدا می‌کنید که ۳۷۰ شهیدش را تشییع کنند و پس از آن هم هزاران نفر دیگر از جوانان شجاع اصفهان راهی جبهه‌ها شوند تا از مرزهای کشور دفاع کنند".

وی ادامه داد: ۲۵ آبان از روزهای مهم در اصفهان به شمار می‌رود و به دلیل همزمانی این روز با هفته اصفهان باید برنامه‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه در چهل سالگی دفاع مقدس هستیم نیاز است که برنامه‌ها به صورت همه‌گیرتر پیاده شود تا مخاطبان بیشتری با روحیه جهادگران بخصوص شهدای اصفهان آشنا شوند.

شیروانیان با اشاره به اهمیت انتشار فرهنگ دفاع مقدس و منش رزمندگان در بین نسل جوان، توضیح داد: در حال حاضر نوجوانان و جوانان امروزی در مقایسه با نوجوانان زمان گذشته اطلاعات کمتری از جنگ تحمیلی، رشادت مبارزان حق علیه باطل و شهدا دارند، لذا اجرای رویدادهای فرهنگی جامع برای شناخت بیشتر جوانان از فرهنگ دفاع مقدس اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با ۱۳ دی، روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌های متعددی و ویژه‌ای در سطح تمام استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: استان اصفهان برای زنده نگه داشتن نام این شهید و سایر یاران او، ویژه برنامه‌هایی در نظر دارد، اما به دلیل همه شیوع ویروس کرونا اکثراً به صورت مجازی اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به رشادت‌های شهدایی همچون شهید قاسم سلیمانی که چهره واقعی استکبار و مزدوران را مشخص کرده است، اظهار کرد: این روزها بانگ مبارزه طلبی فراتر از مرزهای کشور رفته و مدافعان حرم در راستای حفظ اسلام، حرم اهل بیت، دین و مکتب در تلاشند.

وی در خصوص ضرورت تبیین و حفظ فرهنگ دفاع مقدس تصریح کرد: مرجعیت اقدامات مرتبط با این امر در اصفهان بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع است و در این پیوند قصد داریم رویدادهای فرهنگی با حضور بیشتر مردم را افزایش دهیم.

کد خبر 452288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.