برلین میزبان مینی‌بوس های خودران شهری

ناوگان اتوبوس‌رانی برلین که از سال گذشته به طور آزمایشی مینی‌بوس‌های الکتریکی کوچکی را در خیابان‌های شهر به حرکت درآورده، قرار است از ماه دسامبر این خودروهای بدون راننده را برای حمل مسافران مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال گذشته مقامات رسمی برلین طی جلسات مکرر تصمیم گرفتند برای پایداری هرچه بیشتر شهر اقدامات جدیدی در پیش گیرند. یکی از مهم‌ترین ایده‌های مطرح شده در جلسات فوق، استفاده از خودروهای الکتریکی برای حمل و نقل عمومی شهر بود که در نهایت قرار شد مینی‌بوس‌هایی خود ران برای رسیدن به هدف فوق ایجاد شود. در همین راستا، مینی‌بوس‌های الکتریکی کوچکی که به "زردهای جذاب" نیز معروف هستند، از سال گذشته به صورت آزمایشی به تردد در داخل شهر پرداخته‌اند. موفقیت در مرحله آزمایشی آن‌ها سران شهر را به استفاده دائمی از خودروها برای حمل مسافران در سراسر شهر سوق داده و از ماه دسامبر شهروندان برلینی می‌توانند به روشی پایدارتر از قبل خود را به مسیرهای داخل شهری برسانند.

جالب است بدانید که در ابتدای پروژه آزمایشی تردد "زردهای جذاب"، تنها یک نمونه از آن‌ها در خیابان‌های شهر به حرکت درآمد، اما موفقیت خودروی فوق باعث شد شهردار دو خودروی الکتریکی مشابه کوچک را نیز خریداری کند و مورد آزمایش قرار دهد. اداره محیط زیست، حمل و نقل و حفاظت از آب و هوای برلین نیز طرح فوق را مورد حمایت قرار داده و متعهد شده است برای خرید مینی‌بوس‌های الکتریکی خود ران از هیچ کمک مالی دریغ نکند.

طی مرحله آزمایشی مینی‌بوس‌های الکتریکی خود ران، نقص‌های اساسی این خودروها شناخته و قرار شد مینی‌بوس‌های جدید با قابلیت‌های بیشتر و ایرادهای کمتر وارد بازار برلین شود. یکی از مهم‌ترین مشکلات زردهای جذاب در سال گذشته، سرعت پایین حرکت آن‌ها بود که در نسخه جدید این ایراد برطرف شده است تا مینی‌بوس‌ها با سرعت استاندارد مسافران را به مسیرهای خیلی طولانی نیز برسانند.



 

کد خبر 452277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.