گسترش پوشش خدمات بیمه سلامت برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور از گسترش پوشش خدمات بیمه سلامت برای یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: به این منظور تفاهم‌نامه‌ای بین بهزیستی و بیمه سلامت امضا شد.

به گزارش ایمنا، وحید قبادی دانا، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است. در ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت آمده که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را به گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و با مصوبه مجلس در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه گنجانده شد که این تفاهم نامه جهت اجرای این ماده قانونی با تأمین این اعتبار امروز چهارشنبه امضا شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: مطابق این تفاهم‌نامه یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از سازمان بیمه سلامت هستند می‌توانند از هشت خدمت ستاره دار که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود برخوردار شوند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

قبادی دانا افزود: این هشت خدمت شامل کاردرمانی، توانبخشی آسیب شنیداری و همچنین مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی است.

قبادی دانا تاکید کرد: با امضای این تفاهم‌نامه و تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه، افراد از تاریخ اجرای تفاهم‌نامه می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی امضای تفاهم‌نامه مذکور را گام بلندی در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و پوشش بیمه‌ای مناسب بیمه‌های پایه برای خدمات توانبخشی برشمرد و گفت: در آغاز راه هستیم و تصمیم گرفته شد که پوشش خوبی برای سطوح یک خدمات توانبخشی و افراد مختلف دارای معلولیت جسمی و حرکتی، شنوایی و گفتاری صورت گیرد.

وی با قدردانی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت، افزود: امیدواریم در ماه‌های آینده این تفاهم‌نامه را اجرا کنیم و اجرای آن منجر به ارتقای توانمندسازی و برقراری پوشش مناسب خدمت توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شود و در قدم‌های بعدی بتوانیم برای سایر خدماتی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند اقدام و همکاری سایر بیمه‌های پایه را در این موضوعات جلب کنیم. البته برای تحقق آن نیاز است که اعتبارات لازم در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.

بنا به گزارش ایرنا، وی از مجلس شورای اسلامی خواست همکاری لازم در این زمینه را داشته باشد و افزود: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت نیاز است، در حالی که اعتبار اجرای این قانون در سال جاری فقط هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و امیدواریم این بودجه در سال ۱۴۰۰ ارتقا پیدا کند تا بتوانیم خدمات بهتری را برای افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها ارائه کنیم.

کد خبر 452264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.