خودکفایی شهرداری ساری در تولید گل‌های فصلی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری گفت: تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری باهدف خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، عین الله احمدی اظهار کرد: فضای سبز یکی از مهم‌ترین نمودهای عملکرد شهری به شمار می‌رود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیز تأثیرگذار است، البته شهروندان نقش به سزایی در نگهداری از فضاهای سبز شهری دارند.

وی هرس گیاهان پرچینی به طول شش هزار و ۳۰۰ متر، سم‌پاشی به مقدار ۴۰۲ لیتر، حذف پا جوش درختان و درختچه‌ها ۱۲ هزار ۳۳۲ اصله، هرس فرم دهی درختان ۸۵۰ اصله و دو هزار مترمربع وجین چمن را از اقدامات این سازمان در بازه زمانی یک‌ماهه برشمرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری گفت: کاشت ۶۵۰ اصله درختچه‌های زینتی، کاشت چهار هزار و ۱۳۴ بوته گل دائمی، کاشت ۵۵ هزار و ۴۰۰ بوته گل‌های فصلی و کاشت هزار و ۵۴۵ بوته گیاهان پوششی و رونده دیگر عملیات اجرایی این سازمان در این مدت بوده است.

احمدی با اعلام اینکه ۱۲۴ اصله درخت برای توسعه فضای سبز در سطح شهر کاشته شد از آماده سازی ۱۷ هزار مترمربع بستر برای کاشت گل و گیاه خبر داد و ادامه داد: یک هزار و ۹۰۰ مترمربع از بلوارها و میدان‌ها شهری چمن‌کاری شد.

وی از عملیات سم‌پاشی ۱۵ هزار و ۳۰۰ لیتر باهدف دفع آفات نباتی، مبارزه با بیماری‌های گیاهی، افزایش عمر درختان و نیز جلوگیری از طغیان آفات خبر داد و گفت: سم‌پاشی درختان با رعایت اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ‌های فضای سبز انجام‌شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری گفت: در همین مدت شش هزار و ۵۰۰ نشای گلدانی تکثیر و ۱۶۰ هزار بوته گل فصلی برای کاشت در فضای شهری در گلخانه این سازمان تولید شد.

احمدی همچنین چهار هزار و ۵۰۰ درختچه زینتی، یک هزار و ۷۰۰ گلدان گل کاشانه‌ای را از دیگر تولیدات گلخانه شهرداری عنوان کرد و افزود: ۶۹ اصله از درختان خشک و خطرزا باهدف ایمن‌سازی و رفع خطر قطع شدند.

وی پیرایش عرصه‌های فضای سبز و درختچه‌های زینتی همچنین رنگ‌آمیزی جداره‌های شهری و مرمت و بازسازی المان‌های شهری را از جمله اقداماتی برشمرد که توسط این سازمان انجام‌شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری گفت: انواع گل‌های فصلی در بوستان‌ها، میادین و خیابان‌های سطح این شهر به منظور افزایش سرانه فضای سبز توسط شهرداری کاشته شده است.

به گفته راحمدی تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری باهدف خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌ها انجام می‌شود.
 

کد خبر 452263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.