پیگیر مسائل متروی قم در شورای فنی کشور هستیم

شهردار قم گفت: مشکلات متروی قم در زمینه عمل به تعهدات پیمانکار در شورای فنی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای سازمان قطار شهری استان قم با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های احتمالی پروژه متروی قم، اظهار کرد: مسئله تأمین مالی یکی از مسائل بسیار مهم در پیشبرد متروی قم است.

وی افزود: در زمینه واریز پول اگر سازمان قطار شهری بتواند به طور مستقیم اقدام کند، هدر رفت سرمایه کمتری خواهیم داشت و توان مالی ما افزایش پیدا می‌کند.

شهردار قم با اشاره به پیگیری اصلاح روند پرداخت‌ها برای پروژه متروی قم، گفت: مسئله تأمین تجهیزات هم یکی از مهم‌ترین موضوعات مترو است.

وی با اشاره به تعهدات سازمان قطار شهری در شورای عالی فنی کشور برای پروژه مترو، اظهار کرد: برای اینکه تعدیل‌ها متوقف نشده و پروژه دچار مشکل نشود باید پیگیری‌هایی در شورای فنی کشور انجام دهیم.

سقائیان نژاد با تأکید بر لزوم حمایت از پیمانکار برای رفع مشکلات پروژه، اضافه کرد: سیاست ما حمایت هر چه بیشتر از پیمانکار و رفع مشکلات برای افتتاح فاز اول پروژه متروی قم در سال ۱۴۰۰ است.

وی با اشاره به لزوم تأمین پشتوانه مالی برای پروژه مترو، افزود: مشکل املاک شهرداری بایستی رفع شود تا بتوانیم اعتبارات را وارد پروژه مترو کرده و در شهر حرکت ایجاد کنیم.

کد خبر 452247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.