هاشمی: تهران به ۴۰۰ کیلومتر مترو نیاز دارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: ۲۰۰ کیلومتر مترو در تهران داریم و باید تا ۴۰۰ کیلومتر آن را توسعه دهیم که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری کلان در حمل‌ونقل ریلی نیاز است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، محسن هاشمی با حضور در برنامه تلویزیونی چاپ اول این شبکه درباره عملکرد شورای شهر تهران در سه سال اخیر اظهار کرد: بیش از ۲۴۵ جلسه رسمی در شورا برگزار شده است که در این جلسات هشت طرح و ۱۴۳ لایحه به شورا ارائه شده است.

وی درباره کاهش سالانه چهار درصدی نیروی انسانی شهرداری تا شفاف سازی اطلاعات و داده‌های شهر تهران نیز افزود: یکی از کارهایی که از ابتدا دنبال شده، کم کرده هزینه‌های شهری بوده است بدین ترتیب که در دو سال اول بودجه انقباضی بسته شده و تعداد پرسنل شهرداری نیز نه تنها افزوده نشده بلکه سالی ۴ درصد از مجموعه پرسنل کم شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: جلوی تمام هزینه‌های جنبی گرفته شده و در کمیته شفاف سازی سعی شده اطلاعات و داده‌های شهر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طرح ترافیک ما هیچ دخالتی نداریم اما بر برداشته شدن طرح ترافیک شورای شهر تاکید داشته است.

هاشمی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا توجهی به نظرات شورای شهر ندارد، خاطرنشان کرد: کرونا جلوتر از ما در حال حرکت است و هنوز معتقدیم تهران و کلانشهرها باید حداقل دو هفته تعطیل شوند.

وی گفت: مشکل امروز ما مشکلات اقتصادی کشور است و هنوزم معتقدم با توجه به افزایش آمار روزانه کرونا، باید زودتر نسبت به تعطیلی‌ها تصمیم گیری می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در شورای شهر سعی بر نظارت و تقنین بوده و دخالت در مسائل شهری نکردیم.

هاشمی اظهار کرد: در بافت فرسوده سعی شده قوانین دولت همزمان عملی شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ۲۰۰ کیلومتر مترو در تهران داریم و باید تا ۴۰۰ کیلومتر آن را توسعه دهیم که این امر نیازمند سرمایه گذاری کلان در حمل و نقل ریلی نیاز است.

کد خبر 452246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.