افزایش کاشت درخت در اتریش برای زیباسازی شهرها

مقامات رسمی لینتس، سومین شهر بزرگ اتریش در نظر دارند به کاشت گسترده درختان در سراسر شهر بپردازند تا از این طریق، آلودگی هوا را کاهش دهند و مهم‌تر اینکه شهر را برای مقابله با گرمای تابستانی سال آینده آماده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجا که اثرات جزایر گرمایی در دو سال اخیر به طور چشمگیری کشور اتریش را تحت تأثیر قرار داده است مقامات ارشد بسیاری از نقاط این کشور در تلاش برای رهایی از این شرایط اقدامات زیادی کرده‌اند. در همین راستا شهردار لینتس نیز از اهداف بلندپروازانه خود رونمایی کرده و افزایش فضاهای سبز شهری را به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌ها در این زمینه معرفی کرده است. در واقع کلانشهر لینتس اولین شهر اتریشی خواهد بود که قصد دارد از طریق کاشت گسترده درخت کیفیت هوا را بهبود ببخشد و در مسیر پایداری و کاهش اثرات جزایر گرمایی گام بردارد.

اعضای شورای شهر لینتس طی جلسه‌ای که در ژوئیه سال جاری برگزار کردند تصمیم گرفتند برای توسعه و بازسازی مرکز شهر اقدامات جدیدی بکنند. کاشت درختان جدید یکی از بهترین ایده‌هایی بود که توسط این افراد به تصویب رسید چرا که کاهش اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا را در پی دارد. بنابراین شهردار لینتس تصمیم گرفت در اولین فرصت ممکن پروژه کاشت درخت را آغاز کند و تا سبز شدن کامل پوشش شهر فعالیت خود را در این زمینه ادامه دهد.

کاشت درخت در کلانشهر لینتس مزایای بسیاری خواهد داشت؛ اقدام فوق نه تنها در زیباسازی شهر نقش مهمی ایفا می‌کند، به کاهش آلودگی هوا هم منجر خواهد شد. علاوه بر این پوشش سبز شهر باعث خنک‌سازی آن می‌شود که همین امر کاهش مصرف انرژی و به تبع به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی را در پی خواهد داشت. بدون شک تمام رویدادهای فوق نقش مهمی در افزایش رضایتمندی شهروندان ایفا خواهد کرد و زیست‌پذیری شهر را به طور ویژه‌ای بالا خواهد برد.

کد خبر 452245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.