رانندگان تاکسی مراقب سارقان بین‌راهی باشند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا گفت: رانندگان تاکسی تلفنی باید مسافران را در محل دفتر خود سوار کنند و از ترددهای غیر ضروری، ایجاد ترافیک و سوار کردن مسافران بین راهی در سطح شهر خودداری کنند تا دچار حوادث و مشکلات نشوند.

غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک سارق غیربومی به عنوان مسافر در آستارا برای یکی از رانندگان تاکسی تلفنی دست بلند کرده و سوار خودروی او می‌شود و به بهانه خرید کاشی به تعدادی از مغازه‌های مصالح ساختمانی شهر مراجعه کرده و خریدی انجام نمی‌دهد، پس از گذشت دو ساعت در طول مسیر، برای خود و راننده تاکسی تلفنی، آبمیوه خریده است و با آغشته کردن آن به مواد بی‌هوشی آن را به خورد راننده می‌دهد و تمام لوازم او را سرقت می‌کند.

وی افزود: سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری آستارا به صورت حضوری و در فضای مجازی مرتب به مدیران دفاتر تاکسی تلفنی‌ها و رانندگان آن‌ها تذکر داده است که رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی از افراد ناشناس و مسافران هیچ‌گونه خوراکی دریافت و میل نکنند، زیرا خوردن و آشامیدن در حین رانندگی علاوه بر ایجاد حواس‌پرتی و بروز تصادف، احتمال خوراندن نوشیدنی آغشته به مواد بی‌هوشی از سوی سارقان و سرقت لوازم آنان وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا عنوان کرد: مدیران تاکسی تلفنی‌ها باید براساس دستورالعمل سازمان حمل و نقل شهرداری با دریافت مشخصات و مدارک شناسایی مسافران، شماره تماس و ساعت ورودشان را در دفتر مخصوص ثبت کنند تا در صورت بروز حوادث احتمالی با بررسی مدارک بتوان این افراد را شناسایی کرد.

مصاحب ادامه داد: رانندگان تاکسی تلفنی باید مسافران را در محل دفتر خود سوار کنند و از ترددهای غیر ضروری، ایجاد ترافیک و سوار کردن مسافران بین راهی در سطح شهر خودداری کنند تا دچار چنین حوادث و مشکلاتی نشوند.

وی اظهارکرد: مدیران تاکسی تلفنی‌ها نیز باید به این نکته مهم توجه کنند که بر اساس قانون در قبال راننده استخدامی خود و خانواده‌های آنان مسئولیت دارند و باید بر عملکرد آنان نظارت کامل داشته باشند و رانندگان متخلف را به سازمان حمل و نقل شهرداری معرفی کنند تا با آنان برخوردهای قانونی بشود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا تاکید کرد: شهروندان به ویژه رانندگان از گرفتن و خوردن مواد خوراکی از افراد ناشناس خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 452210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.