افزایش آلودگی هوای اصفهان تا نیمه دوم آبان

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی از تشدید آلودگی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویزه کلانشهر اصفهان از امروز تا نیمه دوم آبان خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از استمرار جوی پایدار در استان اصفهان تا پنج روز آینده خبر داد و اظهار کرد: غلظت آلاینده‌ها از امروز در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد و آلودگی هوا روز پنجشنبه شدیدتر می‌شود.

وی ادامه داد: سکون جوی و کاهش دما تا روز دوشنبه سبب کاهش کیفیت هوای اصفهان خواهد شد؛ از این رو شاخص کیفی هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات برای عموم مردم ناسالم پیش بینی می‌شود.‌

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا در ساعات و روزهای پیش رو، شهروندان به ویژه گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی- تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان از تردد غیرضروری در سطح شهر و فعالیت در فضای آزاد در این مدت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت جوی سایر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری است و دما تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت بین ۲۶ و پنج درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است.

آقایی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه نسبت به پایداری و سکون نسبی جو و کاهش کیفیت هوا از ابتدای روز پنجشنبه هشتم آبان ماه در کلانشهر اصفهان، مناطق صنعتی و مرکزی و شهرهای پرجمعیت هشدار داد. بر اساس این اطلاعیه سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده تا روز دوشنبه یازدهم آبان ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی مناطق شهری ناسالم برای عموم قرار خواهد گرفت. از این رو شهروندان به ویژه کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری خودداری کنند.

کد خبر 452194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.