قابلیت جدید اینستاگرام/ لایو ۴ ساعته می‌شود

توسعه‌دهندگان اینستاگرام چند ویژگی جدید از جمله افزایش زمان پخش را به قسمت لایو این شبکه اجتماعی اضافه می‌کنند.

به گزارش ایمنا، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است که افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند. این پلتفرم به‌قدری محبوب و پرطرفدار است که توانسته برای عده‌ای مکانی برای ارائه توانایی‌هایشان شود. بعضی از قابلیت‌های این شبکه اجتماعی به سرعت توسط کاربران پذیرفته شد و بسیاری از آن استقبال کردند؛ یکی از این قابلیت‌ها امکان گرفتن ویدئوی زنده (لایو) است.

با وجود پرطرفدار بودن این قابلیت، هنوز مشکلاتی در عملکرد آن وجود دارد که اینستاگرام در حال رفع کردن آن‌ها است. به تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که از اضافه شدن یک ویژگی جدید به لایو اینستاگرام خبر می‌دهد.

بر اساس جدیدترین خبر منتشرشده از اینستاگرام، این شبکه اجتماعی که روی بهبود تجربه پخش ویدئوی زنده تمرکز کرده است، امروز چند قابلیت جدید به این بخش اضافه می‌کند.

این قابلیت‌ها که قرار است به‌زودی در اینستاگرام همه کاربران فعال شود، تغییرات متعددی در بخش لایو اینستاگرام و ذخیره کردن آن اعمال می‌کند. بزرگ‌ترین تغییری که برای سیستم لایو اینستاگرام در نظر گرفته شده، افزایش زمان پخش آن است.

اکنون کاربران می‌توانند به‌جای یک ساعت، تا چهار ساعت به صورت مداوم و زنده، ضبط و پخش کنند. این افزایش زمان برای همه کاربران سراسر جهان فعال می‌شود؛ البته تا زمانی‌که آن‌ها هیچ سوء پیشینه‌ای در بخش IP یا رعایت سیاست‌های این شبکه اجتماعی نداشته باشند.

همچنین کاربران می‌توانند لایوهای خود را به صورت ذخیره‌شده در بخش آرشیو این شبکه اجتماعی مشاهده کنند. این قابلیت پیش‌تر برای پست‌ها و استوری‌ها فراهم شده است که تا ۳۰ روز پس از منتشر شدن، در آرشیو نگه‌داری می‌شوند.

اکنون کاربران می‌توانند ویدئوهای پخش زنده خود را ذخیره و در جای دیگری منتشر کنند. در نهایت باید به این قابلیت جدید اشاره کنیم که اینستاگرام یک بخش جدید به‌نام «Live Now» را به پلتفرم خود اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند هر کاربری که در حال پخش زنده است، پیدا و در صورت تمایل تماشا کنند.

اکنون که شیوع ویروس کرونا بازار ویدئوی لایو را داغ کرده است، اینستاگرام تمرکز خود روی این بخش را افزایش داده است. قابلیت‌های اضافه‌شده به لایو اینستاگرام می‌تواند زمان بیشتری در اختیار مربیان فیتنس بگذارد تا در زمان همه‌گیری کرونا بیشتر بتوانند به شاگردان خود آموزش بدهند.

همچنین افراد دیگر زمان بیشتری برای برقراری ارتباط با کاربران خود دارند. اکنون کاربران فضای مجازی از این بستر برای جایگزینی بیشتر کارهایی که قبلاً انجام می‌دادند، استفاده می‌کنند. برای مثال پیش‌تر اکثر خریدها به صورت حضوری انجام می‌شد؛ اما اکنون پس از گذشت چندین ماه مردم به خرید آنلاین عادت کرده‌اند. به همین دلیل اینستاگرام حتی گزینه‌ای برای خرید کالا به پلتفرم خود اضافه کرده است.

افزودن قابلیت‌های جدید به سیستم پخش زنده، برای بیشتر نگه داشتن کاربران در این شبکه اجتماعی است، مخصوصاً به این دلیل که تنها در یک زمان مشخص می‌توان آن را مشاهده کرد. پلتفرم‌های دیگری برای لایو وجود دارد که کاربران گاهی از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما اینستاگرام سعی دارد با اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر و بهبود تجربه کاربران، افراد بیشتری را به آن جذب کند.

منبع: زومیت

کد خبر 452178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.