اشتراک زیرساخت‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک سازمان‌ حمل بار و پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل بار درون شهری شهرداری اصفهان گفت: استفاده از فناوری سامانه‌های هوشمند در سازمان حمل بار شهرداری و اشتراک زیرساخت‌ها و بانک اطلاعاتی موجود با سازمان پسماند برای پیشبرد اهداف مشترک ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید طهماسبی در نشستی با مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اظهار کرد: حفظ زیرساخت‌های شهری، رعایت مسائل زیست محیطی و دفن هدفمند نخاله حاصل از پروژه‌های شهری همواره مورد تاکید بوده است که مقوله حمل ایمن نیز از مسائل مهم مد نظر مدیریت شهری است.

وی ضمن تشریح فناوری سامانه‌های هوشمند موجود در سازمان از جمله سیستم توزین هوشمند WIM، سامانه حمل بار و سامانه باریار، تصریح کرد: سازمان حمل بار درون شهری برای قراردادن تکنولوژی و نرم‌افزارهای موجود در اختیار سازمان پسماند جهت تسریع اجرای سامانه هوشمند دفع پسماندهای ساختمانی آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل بار درون شهری شهرداری اصفهان در تشریح قابلیت‌های سامانه حمل بار گفت: این سامانه بانک اطلاعاتی قوی از مشخصات خودروها و راهبران تحت پوشش شرکت‌ها دارد. از جمله مزیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به سادگی استفاده، دریافت بارنامه به صورت الکترونیکی و بیمه شدن بار در صورت درخواست صاحب بار و مشخص بودن تعرفه حمل بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز بر بستر نرم‌افزار باریار ۷۲۴ با هدف نیل به شهر هوشمند، ایجاد شفافیت، ارتقای کیفیت ارائه خدمات در جهت رعایت حداکثری حقوق شهروندی شروع شده است.

طهماسبی تاکید کرد: داشتن نگرش جامع بر برنامه‌ریزی سیستم حمل و نقل بار در شهر اصفهان، نیازمند مطالعه دقیق و عمیق وضعیت موجود جابجایی کالا در شبکه معابر شهر، تشکیل پایگاه جامع داده‌های اطلاعاتی مربوط به حمل و نقل بار و تبیین مسائل و مشکلات موجود در این زمینه است.

استفاده از سامانه‌های سازمان بار، تسریع در ساماندهی دفن نخاله‌های ساختمانی

رحیم محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در این دیدار بر لزوم تعامل حداکثری مابین سازمان‌ها تأکید کرد و استفاده از سامانه‌های سازمان بار را موجب تسریع ساماندهی دفن نخاله‌های ساختمانی به صورت هوشمند دانست.

وی از راه‌اندازی بخش فرهنگستان پسماند در وبسایت این سازمان، به عنوان مرجع کاملی از محتواهای علمی، آموزشی و فرهنگی خبر داد و گفت: با توجه به نیاز گروه‌های مختلف مانند دانشجویان، دانش آموزان، پژوهشگران، شهروندان علاقه‌مند، اساتید و معلمان و دیگر گروه‌ها به برخورداری از یک مرجع کامل و منسجم از اطلاعات و داده‌های علمی و مستند در زمینه مدیریت پسماند، این بخش از وبسایت متشکل از بخش‌های مختلف با محتواهای متنوع راه‌اندازی شده است همچنین مقرر شد طی تفاهمی میان سازمان‌ها اطلاعات سامانه WIM برای برنامه ریزی و بهره برداری در اختیار سازمان پسماند قرار گیرد.

کد خبر 452141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.