سوداگران در کمین میراث فرهنگی و طبیعی خیابان ولی‌عصر

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: طرح تفصیلی خیابان ولی‌عصر باید به سرعت اصلاح شود تا میراث ارزشمند فرهنگی و طبیعی آن از گزند سوداگری و تخریب در امان بماند.

به گزارش ایمنا، علی اعطا با انتقاد از تأخیر یک ساله در تهیه و تصویب طرح ساماندهی و حفاظتی خیابان ولی‌عصر گفت: دریغ است سایه سوداگران سیری ناپذیر، همچنان بالای سر میراث ارجمند پایتخت باشد.

وی افزود: پیگیر تهیه و تصویب طرح ساماندهی خیابان ولی‌عصر و اصلاح طرح تفصیلی آن با رویکرد حفاظتی در دو حوزه میراث فرهنگی-تاریخی و میراث طبیعی هستیم اما علی‌رغم پیگیری‌ها این کار هنوز به نتیجه نرسیده و در شهرداری تبدیل به کلاف سردرگم شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: قاعدتاً باید متولی طرح ساماندهی و اصلاح طرح تفصیلی محور ولی‌عصر، معاونت شهرسازی باشد اما متولی پروژه، سازمان زیباسازی است و باید گفت این سازمان اکنون بضاعت مدیریتی کافی برای هدایت مشاور طرح را ندارد.

وی ادامه داد: به جای اینکه سازمان زیباسازی به قائم مقامی شهرداری مشاور مربوطه را برای تهیه طرح ولی‌عصر هدایت کند، این مشاور است که شهرداری را اداره و هدایت می‌کند و که تأسف برانگیز است.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: طرح تفصیلی ولی‌عصر باید به سرعت اصلاح شود تا میراث ارزشمند فرهنگی و طبیعی ولی‌عصر از گزند سوداگری و تخریب در امان بماند.

اعطا با تاکید بر اینکه ساماندهی محور ولی‌عصر از جمله اهداف و برنامه‌های شهردار تهران بوده است اظهار کرد: شهردار تهران در ۱۰ برنامه ارائه شده به شورا، بر موضوع ساماندهی محور ولی‌عصر و ثبت جهانی آن تاکید کرد.

وی اظهار کرد: تاکید ما در شورا اصلاح طرح تفصیلی با نگاه حفاظتی نسبت به میراث فرهنگی-تاریخی و میراث طبیعی ولی‌عصر و تسریع در تهیه و تصویب آن است.

کد خبر 452133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.