کشتار دوایمه، سندی دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی

۷۲ سال پیش در سال ۱۹۴۸، کشتار دسته جمعی ساکنان روستای "دوایمه" فلسطین به وقوع پیوست که این جنایت ۳۶ سال مخفی مانده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۷۲ سال پیش در سال ۱۹۴۸ کشتار دسته جمعی "دوایمه" به وقوع پیوست. این جنایت وحشیانه ۳۶ سال مخفی ماند تا اینکه حسن محمد هدیب، کدخدای روستای "دوایمه" که خود شاهد این کشتار بود و به طرز معجزه آسایی از آن جان سالم به در برده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه صهیونیستی "حداشوت" از آن پرده برداشت.

عوامل گردان ۸۹ ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی موشه دیان، زنان، مردان و کودکان روستای دوایمه را به رگبار بسته و در آخر منزل کدخدای آن را نیز با خاک یکسان کردند. خودروهای زرهی ارتش صهیونیست‌ها یک روز بعد راهی مسجد دراویش این روستا شدند و ۷۵ فلسطینی سالخورده که در حال راز و نیاز و عبادت بودند به رگبار گلوله بسته و شهید کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی غاری را پیدا کردتد که بیش از ۳۵ خانواده فلسطینی در آن پناه گرفته بودند. آنها وارد غار شده و تمامی آن‌ها را شهید کرده و اجساد آنان را نیز داخل چاهی در روستا انداختند تا بدین گونه تمامی سرنخ‌ها از این جنایت و کشتار وحشیانه که منجر به شهادت بیش از ۳۰۰ فلسطینی شد برای همیشه از بین برود.

چگونه این کشتار افشا شد؟

در هشتم نوامبر ۱۹۸۴، تیمی از ناظران سازمان ملل به ریاست فان فاسن هوفی، افسر درجه دار بلژیکی همراه با گروهی از مسئولان نظامی اسرائیل، وارد روستای دوایمه شدند و زمانی که یکی از ناظران قصد ورود به مسجد روستا را داشت، صهیونیست‌ها مانع این کار شده و مدعی شدند که آنجا نزد مسلمانان حرمت و قداست ویژه‌ای دارد و غیرمسلمانان حق ورود به آن را ندارند.

این ناظر سازمان ملل دودی را داخل مسجد مشاهده کرد و سپس به نزدیکی پنجره مسجد رفته و متوجه بوی اجساد سوخته نمازگزاران در داخل مسجد شد و زمانی که از یکی از افسران صهیونیست در مورد این دود و بوی اجساد سوخته شده سوال پرسید، به وی اجازه ادامه تحقیق و بازرسی را ندادند و زمانی هم که از این افسر در مورد منزلی که آماده تخریب بود سوال شد، وی وجود حشرات موذی و خطرناک را دلیل تخریب خانه دانست.

افسران ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه مین گذاری، به ناظران سازمان ملل اجازه بازدید از جنوب روستا را ندادند و مدعی شدند که ساکنان آنجا قبل از اینکه نیروهای ارتش به اینجا برسند، منطقه فرار کرده اند.

بنی موریس، تاریخ‌نگار اسرائیلی در کتابی تحت عنوان "تصحیح یک اشتباه" که از ۱۵ مارس سال ۲۰۰۱ در روزنامه الدستور اردن منتشر شد آورده است که "کشتار روستای دوایمه به دستور مستقیم سران وقت رژیم صهیونیستی انجام شد و بخش‌های گسترده‌ای از صورتجلسه کمیته حزب "مابام" در مورد جنایت‌هایی که در روستای دوایمه رخ داد حذف شده است و نظامیان ارتش صدها نفر را در این روستا سربریدند تا دیگر ساکنان روستا را وادار به فرار و ترک خانه‌هایشان کنند. "

اسرائیل جالیلی، فرمانده بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۴۸ و یکی از رهبران حزب صهیونیستی مابام نیز گفته است که "شاهد کشتار بی رحمانه اسرا، تجاوز به زنان و دیگر اقدامات وحشیانه بوده است. "

اهارون کوهین، یکی از مشهورترین تاریخ نگاران معاصر در رژیم صهیونیستی می‌نویسد که "نظامیان ارتش ساکنان برخی روستاها را کلاً قتل عام کرده و گوش زنان را می‌بریدند تا گوشواره‌های آنان را به غارت ببرند. "

یوئیل بن نون، خاخام یهودی نیز می‌گوید که "ظلم و جنایت تاریخی ما در حق ملت فلسطین بسیار فراتر از ظلمی است که جهانیان به یهود کرده‌اند. "

آمار ضد و نقیضی در مورد شمار حقیقی شهدای کشتار روستای دوایمه در دست است، اما بر اساس گزارش‌ها و برآوردهای سازمان ملل و برخی سازمان‌های عربی و حتی رژیم صهیونیستی، حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ فلسطینی در این کشتار وحشیانه به شهادت رسیده‌اند.

البته بجز افرادی است که چند روز پس از این کشتار برای برداشتن اثاثیه و خوراک دوباره به روستا بازگشته و توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

کد خبر 452114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.