اعمال محدودیت‌ها به طور جدی اجرا شود/جاده‌ها باید کاملاً بسته شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: متأسفانه بعضی از مردم به هشدارها توجه نمی‌کنند و باید به گونه‌ای با خاطیان برخورد شود تا شرایط جدی‌تر گرفته شود در خصوص مسافرت‌ها باید جاده‌ها کاملاً بسته شود و تنها به قصد مسافرت‌های ضروری اجازه عبور و مرور داده شود.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مردم در پیشگیری از شیوع بیماری دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و به نظر می‌رسد باید با قوه قهریه در این خصوص برخورد شود، بنابراین لازم است افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند جریمه شوند، در دو هفته گذشته شرایط بسیار دشوار و سخت بوده و کادر درمان روند فرسایشی را پشت سر می‌گذرانند، نیاز است مردم به خود بیایند.

وی با اشاره به لزوم اجرای قوه قهریه در مواجهه با خاطیان، افزود: بعضی از مردم به هشدارها توجه نمی‌کنند و باید به گونه‌ای با خاطیان برخورد شود تا شرایط جدی‌تر گرفته شود، همانطور که در گذشته گفته‌ام ویروس کرونا به صورت خانوادگی به جامعه سرایت کرده است و در حال حاضر شاهد ابتلای جمع کثیری از خانواده‌ها به این ویروس هستیم، به نظر بنده در خصوص مسافرت‌ها باید جاده‌ها کاملاً بسته شود و تنها به قصد مسافرت‌های ضروری اجازه عبور و مرور داده شود. چطور می‌شود که در کشورهای دیگر اعمال محدودیت‌ها کاملاً اجرا می‌شود و اگر کسی بخواهد به مسافرت برود، در صورتی که سفری غیرضروری باشد به دلیل تخطی از قانون جریمه‌های سنگین شامل حال وی می‌شود.

محدودیت‌ها برای ۴۳ شهر با وضعیت قرمز باید جدی اعمال شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا افزود: برنامه‌ای که برای ۴۳ شهر با وضعیت قرمز در کشور تدوین شده و محدودیت‌هایی برای آن‌ها اعمال شده است باید کاملاً اجرایی شود، به طور مثال اگر قرار است رستوران‌ها در این شهرها خدمات ندهند بنابراین باید نظارت سختگیرانه‌ای اعمال شود تا شاهد فروکش کردن موج کرونا باشیم. تدوین پروتکل‌ها از سوی دولت آسان است اما اعمال نظارت‌ها و کیفیت اجرای آن مهم است که چگونه دستورات عملی شوند. در واقع باید از سوی ستاد مقابله با کرونا کنترل بیشتری بشود و دستگاه‌های دیگر نیز در این امر دولت را یاری کنند.

محرز با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها در کنترل شیوع کرونا، تصریح کرد: در اجرای پروتکل‌ها باید از دیگر کشورهای موفق در کنترل شیوع بیماری الگو بگیریم و متوجه شویم چگونه موفق به مهار کرونا شده‌اند، تا ما نیز آن را اعمال و از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص تعداد بیشتر مبتلایان و فوتی‌های هر روز می‌شود، افزود: آمار بیماران و مرگ و میرها بر اساس تست مثبت افراد سنجیده می‌شود و با توجه به اینکه درصد خطای تست PCR بالاست بنابراین این احتمال وجود دارد که آمار مبتلایان و مرگ و میرها بیشتر از این باشد. ممکن است تست کرونای فردی منفی اعلام شود اما وی به کووید ۱۹ مبتلا باشد و خطایی ناخواسته رخ دهد. البته بخش خصوصی به صحنه آمده و تلاش می‌شود درصد خطایی که از آن گفته شد کمتر شود، در واقع آمار روزانه این بخش نیز به آمار کل اضافه شده و موارد با دقت بالا رصد می‌شود.

کد خبر 452110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.