جلوگیری از ورود مسافران به گلپایگان/با متخلفان برخورد قهری می‌شود

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان به علت گسترش شیوع کرونا محدودیت‌های شدید اعمال شده است، گفت: ورودی‌های این شهرستان در روزهای تعطیل کنترل شده و از ورود مسافران به داخل شهر جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین یارمحمدیان شامگاه سه‌شنبه در ستاد کرونا اظهار کرد: گلپایگان در لیست مناطق حاد از نظر شیوع بیماری کرونا قرار گرفت و بر اساس دستورالعمل ستاد کرونای استان، محدودیت‌ها در این شهرستان تا ۱۶ آبان اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه ورودی‌های شهرستان گلپایگان در روزهای تعطیل کنترل شده و از ورود مسافران به داخل شهر جلوگیری می‌شود، افزود: آرامستان قاضی زاهد شهر گلپایگان تعطیل شده و تجمع در زمان خاکسپاری اموات ممنوع است.

فرماندار گلپایگان ادامه داد: چاپ آگهی، اعلامیه ترحیم و برگزاری مجالس عزاداری ممنوع است و ناوگان حمل و نقل مسافر با ۵۰ درصد ظرفیت فعال است و اصناف غیرضروری تا ۱۶ آبان تعطیل می‌شود.

یارمحمدیان تأکید کرد: ادارات بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان با بازدید روزانه از مراکز نگهداری سالمندان گلپایگان در صورت مشاهده رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها به مراجع قضائی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه خیابان امام (ره) شهر گلپایگان تا ۱۶ آبان مسدود است، گفت: ادارات شهرستان در صورت وجود زیرساخت‌های لازم، شرایط دورکاری را برای کارکنان خود به ویژه خانم‌های باردار و بیماران در معرض خطر آسیب کرونا فراهم کنند.

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: گلپایگان از نظر شیوع بیماری کرونا تا خرداد در وضعیت عادی بود و در موج دوم زرد و قرمز شد و با افزایش بیماران، در لیست فوق حاد قرار گرفت و امروز استان اعمال محدودیت‌ها را به شهرستان اعلام کرد.

یارمحمدیان ادامه داد: در جلسات ستاد کرونا موضوعات مختلفی مطرح می‌شود و شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌های مربوطه مصوبات ستاد را اعمال می‌کنند.

قاسم شریفیان، دادستان گلپایگان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان از نظر شیوع بیماری کرونا حاد اعلام شده است، برای سلامتی شهروندان در ستاد کرونا تصمیم به اعمال محدودیت‌ها و کنترل ورودی‌های شهر به ویژه در روزهای تعطیل گرفته شد.

وی افزود: اصناف موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستند و با کسانی که از دستورات تخطی می‌کنند برخورد قهری می‌شود.

کد خبر 452109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.