پخش زنده رقابت‌های هندبال به خاطر میزبانی تهران

دروازه بان تیم هندبال ذوب آهن اصفهان گفت: امسال صرفاً به خاطر میزبانی استان تهران از مسابقات هندبال شاهد پخش زنده دیدارهای لیگ برتر هستیم؛ البته نباید از این نکته غافل شویم که پخش زنده دیدارهای هندبال کمک زیادی به دیده شدن این رشته می کند.

یونس بدیعی دروازه بان ۲۲ ساله‌ی تیم هندبال اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه از ۸ سالگی هندبال را شروع کردم، در حال حاضر ۱۰ سال است که به صورت حرفه ای این رشته را دنبال می‌کنم، اظهار کرد: حضور تیم ملی نوجوانان و جوانان را تجربه کرده ام و توانستم همراه تیم ملی جوانان مقام پنجم آسیا را کسب کنیم. ۵ سال است در سوپر لیگ هندبال حضور دارم و، در سال جدید پس از ۴ سال سابقه پوشیدن تیم هندبال سپاهان را دارم به تیم هندبال ذوب آهن پیوستم.

دروازه بان تیم هندبال ذوب آهن با اشاره به اینکه آغاز هندبال برای وی از تشویق و حمایت‌های مربی ورزش آغاز شد، تصریح کرد: علاقه ام به دروازه بانی و کشف استعدادم توسط معلم ورزش دبستان منجر به حضور در تیم هندبال، سه ماه آموزش، تمرین و نهایتاً کسب مقام اول در المپیک دانش آموزان کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه پس از موفقیت در المپیک دانش آموزان به صورت حرفه ای هندبال را دنبال کردم، گفت: با وجود اینکه رشته‌ی تحصیلی ام در دانشگاه مکانیک بود و تداخل بسیاری با ورزشم ایجاد می‌کرد تصمیم به تغییر رشته گرفتم و در حال حاضر در رشته‌ی تربیت بدنی که به فعالیت و حرفه ی ورزشی ام نزدیک است تحصیل می‌کنم.

دروازه بان تیم هندبال ذوب آهن افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا شرایط باشگاه‌ها به گونه‌ای رقم خورده که به صورت میان دوره‌ای تمریناتم را پیگیری می‌کنم، این موضوع برای ورزشکاران و آمادگی بدنی شأن اصلاً مناسب نیست، البته که تمرینات را در منزل از سر گرفتیم اما به لحاظ بدنی آن آمادگی که توقع داشتیم، ایجاد نشده است اما با این وجود خود را برای تمرین و مسابقات آماده کردیم.

یونس بدیعی با بیان اینکه دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان به لحاظ مدیریتی، پرداخت قرارداد بازیکنان و امکانات برتر از سایر باشگاه‌ها هستند، خاطر نشان کرد: مدیریت باشگاه سپاهان قوی‌تر است و از این جهت به هندبال توجه بیشتری می‌کند؛ تمرکز باشگاه ذوب آهن بیشتر بر فوتبال است. در مجموع هر دو باشگاه در رشته هندبال دارای ریشه هستند. سپاهان که ۱۴ قهرمانی در هندبال دارد و ذوب آهن نیز قهرمانی‌های زیادی در این رشته دارد.

بدیعی در خصوص هزینه‌ها در رشته هندبال یادآور شد: هزینه‌ها در هندبال به گونه‌ای است که دخل و خرج با هم نمی‌خواند اما قابل قبول است ولی مبلغ سقف قرارداد بازیکنان یک پنجم مبلغ قرارداد یک بازیکن معمولی فوتبال است. امسال یک تیم دیگر به اصفهان با نام هوانیروز به لیگ برتر هندبال اضافه شد، این تیم زیر نظر ارتش است و با اضافه شدن تیم هندبال هوانیروز اصفهان به لیگ برتر هندبال بازیکنان هندبال می‌توانند مدت سربازی را در این تیم بگذرانند.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان مهد هندبال ایران است، بیان داشت: ظرفیت هندبال استان اصفهان به اندازه‌ای زیاد است که به نظرم حضور سه تیم برای هندبال اصفهان، کم است؛ بسیاری از بازیکنان استان اصفهان به تیم‌های سایر شهرستان‌ها پیوسته اند. امسال بازی‌ها را به خاطر کرونا به صورت متمرکز برگزار می‌کنند و بازی‌ها تماشاچی و میزبان ندارند که متأسفانه بحث نبود حضور هواداران یکی از معایب شکل برگزاری مسابقات به صورت متمرکز است.

دروازه بان تیم هندبال ذوب آهن تاکید کرد: در حال حاضر دیدارهای لیگ برتر هندبال به صورت متمرکز در استان تهران برگزار می‌شود. ۱۲ تیم در لیگ حضور دارند که به در دو گروه شش تیمی به مسابقه می‌پردازند، در گام نخست توانستیم دو دیدار را با پیروزی پشت سر بگذاریم و در حال حاضر صدرنشین گروه هستیم. امسال صرفاً به خاطر میزبانی استان تهران از مسابقات هندبال شاهد پخش زنده دیدارهای لیگ برتر هستیم؛ البته نباید از این نکته غافل شویم که پخش زنده دیدارهای هندبال کمک زیادی به دیده شدن این رشته می‌کند.

کد خبر 452067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.