اقدام شهردار ورشو در حمایت اقتصاد کرونازده

شهردار ورشو، پایتخت لهستان اعلام کرد که تا پایان بحران کرونا، اجاره مراکز تجاری و مغازه‌های شهر با مالکیت شهرداری کاهش خواهد یافت، پیش از این نیز کارآفرینان هر پنج سال یک بار می‌توانستند از تعرفه‌های ترجیحی به مدت تنها سه ماه بهره برند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بسیاری از نقاط دنیا، برنامه‌ریزان قوانین شهری خود را مطابق با شرایط بحرانی کووید -۱۹ تغییر داده تا از این طریق، تبعات ناشی از این ویروس کشنده را به حداقل برسانند. در کشور لهستان، تا قبل از گسترش ویروس کرونا، کارآفرینان و صاحبان مشاغل می‌توانستند هر پنج سال یک بار از تعرفه‌های تخفیفی دولت بهره‌مند شوند که این تعرفه‌ها، کاهش نرخ اجاره‌بهای مرکز اشتغال را نیز در بر می‌گرفت. اما شیوع بیماری کووید -۱۹ و اثرات مخرب آن بر مشاغل، دولت ورشو را بر آن داشت تا در طرح تعرفه‌های تخفیفی خود تجدید نظر کند و آن را سازگار با بحران کنونی تغییر دهد.

در همین راستا، مغازه‌داران و افرادی که محل کار خود را اجاره کرده‌اند، تا پایان پاندمی کرونا از تخفیف ویژه دولت در پرداخت اجاره‌بهای خود بهره‌مند خواهند شد. کارآفرینان ورشو، همچون همکاران خود در سایر کشورهای اروپایی، با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا، بحران اقتصادی بزرگی را پیش روی خود احساس می‌کنند. نگرانی افرادی که در مراکز تجاری با مالکیت غیرشخصی مشغول به کار هستند، به مراتب بیش از سایرین است چرا که همیشه نگرانند نتوانند حتی اجاره‌های ماهیانه خود را کسب کنند.

به همین دلیل، شهردار ورشو هفته گذشته اعلام کرد صاحبان مشاغلی که محل کار خود را از شهرداری به امانت گرفته‌اند، از تخفیف ویژه دولت برای پرداخت اجاره‌بهای خود تا پایان بحران کرونا بهره‌مند خواهند شد. بدون شک، پس از پیاده‌سازی طرح فوق، کارآفرینان فرصت‌های بهتری برای بهبودی از وضعیت بحرانی اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا خواهند یافت و با نگرانی کمتری به فعالیت در محل کار خود خواهند پرداخت.

کد خبر 452058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.