بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان اصفهانی از شبکه شاد استفاده می‌کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در بستر فضای مجازی دانش آموزان باید از شبکه شاد که سالم ترین شبکه است استفاده کنند، گفت: بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان اصفهانی از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی امروز سه شنبه - ۶ آبان ماه- در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش نیاز به مشارکت جدی سایر نهادها ندارد.

وی افزود: آموزش و پرورش به اندیشه‌های تک تک اعضای شوراها نیاز دارد. نگاه ما در استان اصفهان اینگونه است و از رؤسای شهرستان‌ها نیز انتظار همراهی تنگاتنگ با شوراها داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شرکای آموزش و پرورش را باید افزایش دهیم که یکی از آن‌ها اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها هستند.

اعتدادی افزود: امروز کار کردن در آموزش و پرورش با شرایط کرونا و مشکلاتی که سر راه آموزش و تعلیم و تربیت قرار گرفته کار آسانی نیست. کار معلمان امروز بسیار سخت‌تر از زمانی که معلمان سرکلاس‌ها بوده‌اند است.

وی ادامه داد: فضای مجازی هیچ گاه جای کلاس درس را نمی‌گیرد و تربیتی در فضای مجازی به دانش‌آموز نمی‌رسد. چهره به چهره شدن با کادر مدرسه در فضای مدرسه اثرات تربیتی فراوانی دارد که ماه‌ها است از آن محروم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اپلیکیشن تخصصی شاد فنی‌ترین تخصصی‌ترین و بزرگترین سامانه ملی است که متعلق به آموزش و پرورش است و روز به روز در حال بهبود کارکردها است. بی انصافی است که این دستاورد ملی را کم رنگ تلقی کنیم.

اعتدادی افزود: پهنای اینترنت از ساعت ۱۱ صبح با مشکلاتی مواجه است که توافقاتی بین وزیر ارتباطات و اپراتورها شکل گرفته و این مشکل در آینده حل خواهد شد. در بستر فضای مجازی دانش آموزان باید از شبکه شاد که سالم‌ترین شبکه است استفاده کنند.

وی ادامه داد: در یکی از شهرستان‌های اصفهان، ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان از شاد استفاده می‌کنند. بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان اصفهانی از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حضوری شدن آموزش‌ها در دوران شیوع کرونا خطرات بسیاری دارد. ما در زمینه سلامت و بهداشت از ستاد ملی کرونا در کشور پیروی می‌کنیم.

اعتدادی افزود: نرفتن دانش‌آموزان به مدرسه نیز خطراتی دارد. سلامت دانش آموزان اولویت دارد اما نرفتن دانش آموزان به مدرسه سلامت روان آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: تعدادی از دانش‌آموزان در این دوران ترک تحصیل کرده‌اند مرگ خاموشی است که بعدها به کشور ضربه می‌زند. دانش‌آموزی که امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارد ممکن است ترک تحصیل کند که آسیب جدی به جامعه وارد می‌کند.

مدیر کل آموزش و مرورش استان اصفهان گفت: امید است هرچه زودتر وضعیت به پیش از شیوع کرونا بازگردد. بارها دیده‌ایم دانش‌آموزان به دلیل نداشتن امکانات آموزش مجازی با مشکلات سلامت روان از جمله جویدن انگشتان رو به رو شده‌اند.

اعتدادی افزود: آموزش در فضای مجازی، آموزش تلقی نمی‌شود و کارکرد کلاس را ندارد. این آموزش در بحران است که با مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده، امروز اعضای شورای شهر اصفهان و شهرداری خرید تعدادی تبلت برای شهر اصفهان را متعهد شده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اطلاعات تمامی دانش آموزان را در اختیار داریم اطلس دسترسی دانش‌آموزان به خدمات آموزشی در استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

اعتدادی افزود: تهیه ۱۰ هزار تبلت توسط اتاق بازرگانی در چند روز آینده انجام می‌شود که نشان‌دهنده قرار گرفتن همه بخش‌ها در کنار آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در مصوبه شورای آموزش و پرورش تجهیز مدارس به شیرهای پدالی برای پیشگیری از شیوع کرونا و مصرف بهینه آب تصویب شد. در همین زمینه اتاق بازرگانی نیز تعدادی از این شیرها را خریداری و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته است.

کد خبر 452049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.