در واگذاری مسئولیت‌ها نگاه جنسیتی نداشته باشیم!

شهردار رضوانشهر گفت: خارج از نگاه جنسیتی جامعه باید این واقعیت را بپذیرد، که زنان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و در بسیاری بخش‌های تخصصی از توانایی بالقوهای برخوردارند.

مازیار صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مقوله آموزش شهروندان برای افزایش امنیت زنان به صورت تخصصی جزئی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی است، اما مدیریت شهری همواره در کنار این سازمان بوده و با آن همکاری بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: در دوره پنجم شورا، دو مورد خودکشی توسط زنان در رضوانشهر اتفاق افتاد که شهرداری بلافاصله یک دوره آموزشی در راستای آگاهی بخشی با حضور خانواده‌های این افراد و تعدادی از زنان شهر برگزار کرد.

شهردار رضوانشهر افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی‌های کشور زنان هستند. و بخش بزرگی از نیروهای متخصص جامعه را زنان تشکیل می‌دهند. جامعه باید خارج از نگاه جنسیتی این واقعیت را بپذیرد، که زنان در کنار مردان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و در بسیاری بخش‌های تخصصی از توانایی بالقوه ای برخوردارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش سرمایه گذاری، حقوقی و بهداشت شهرداری رضوانشهر توسط خانم‌ها اداره می‌شود و این افراد در این مدت مسئولیت خودشان را به نحو مطلوبی انجام داده اند.

صفایی خاطرنشان کرد: زمانی که بنده تصدی مدیریت رضوانشهر را بر عهده گرفتم، خانمی فارغ‌التحصیل رشته حقوق خصوصی در واحد درآمد شهرداری مشغول به کار بود. با توجه به اینکه آگاهی و اطلاعات خوبی نسبت قوانین حقوقی سرمایه گذاری داشت، مسئولیت بخش سرمایه گذاری شهرداری را به او واگذار کردم. که تاکنون اقدامات او در این بخش رضایت بخش بوده است.

شهردار رضوانشهر افزود: قبل از جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در راستای ایجاد امکانات رفاهی برای بانوان، ابتدا باید مشکلات زیربنایی شهر رفع شود. شهرهای کوچک به لحاظ زیربنایی مشکلات زیادی دارند. به طور مثال اگر پارک بانوان احداث شود اما برای دسترسی به پارک از ساعت ۶ بعدازظهر به بعد امنیت رفت و آمد وجود نداشته باشد سرمایه گذاری عملاً بی فایده است.

صفایی افزود: در دوره پنجم شورا، مشکلات زیربنایی و بیش از ۸۰ درصد روشنایی رضوانشهر را رفع کردیم. در حال حاضر فضاهای مناسب روباز با امنیت کامل در این شهر برای سرمایه گذاری در بخش ورزش بانوان وجود دارد، که علاقه مندان می‌توانند با رعایت موارد قانونی و موازین شرعی در آن سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته در رضوانشهر خط عابر پیاده برای نابینایان وجود نداشت اما در دوره پنجم شورا، این طرح را با نظارت سازمان بهزیستی در خیابان اصلی امام خمینی (ره) انجام شده و در پروژه پیاده راه خیابان‌های شهید رجایی و باهنر نیز پیش بینی شده و اجرا خواهد شد.

شهردار رضوانشهر تاکید کرد: برای افراد دارای معلولیت با ویلچر و مادرانی که نوزاد خود را با کالسکه حمل می‌کنند. رمپ یا پل فلزی شیب دار در نقاط ضروری شهر ایجاد کردیم، تا عبور و مرور آنان تسهیل شود.

صفایی یادآور شد: شهرداری در ورودی پارک‌ها موانعیU شکل نصب کرده تا با جلوگیری از ورود موتورسواران، امنیت و آرامش را برای همه شهروندان، به ویژه بانوان فراهم کند.

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 452048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.