کاشت ۹ هزار بوته گل پاییزی در مهاباد

سرپرست واحد فضای سبز شهرداری مهاباد گفت: همزمان با آغاز فصل پاییز بیش از ۹ هزار بوته انواع گل‌های رنگارنگ برای زیباسازی معابر، میادین و بوستان‌های این شهر کاشته شد.

به گزارش ایمنا، سردار کریمی اظهار کرد: شهرداری با کاشت این تعداد بوته گل فصلی و دائمی در بوستان‌ها، فضاهای سبز، معابر و بلوارها، چهره این شهر را در این فصل از سال زیبا و بهاری کرد.

وی ادامه داد: این گل‌ها شامل "شاه‌پسند"، "ابری"، "تاج خروس"، "اطلسی"، "بنفشه" و سایر گل‌های تزئینی است که توسط گلخانه‌های شهرداری مهاباد تولید و در راستای زیباسازی و شاد کردن فضای شهر در مناطق مختلف کاشته شده است.

سرپرست واحد فضای سبز شهرداری مهاباد با بیان اینکه تماشای گل و بوییدن آن موجب آرامش و امیدواری انسان‌هاست و این موضوع توسط دانشمندان و محققان اثبات شده است، اضافه کرد: مهمترین عامل در تداوم وجود این گل‌ها در بوستان‌های شهر، همراهی مردم و پرهیز از کندن گل‌هاست که امیدواریم این امر در این فصل از سال برای دوچندان کردن زیبایی‌های فصل پاییز به خوبی رعایت شود.

کریمی با بیان اینکه کاشت گل در سطح شهر ادامه خواهد داشت افزود: علاوه بر گل‌کاری، رنگ‌آمیزی جداول و بلوارها، ساماندهی مبلمان شهری، روشنایی و ترمیم وسایل بازی بوستان‌ها نیز از دیگر اقدامات واحد فضای سبز این شهر است.

وی تصریح کرد: رنگ‌آمیزی المان و مبلمان شهری، پاکسازی و زیباسازی شهر، حذف زوائد و پیرایش شهر، شست‌وشو و پاکسازی اساسی معابر و محورهای اصلی و پرتردد، واکاری و کاشت نهال از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده برای آراستگی سیمای شهری است.

منبع: ایسنا

کد خبر 452047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.