مسائل شهری، اجتماعی و فرهنگی محلات زیر ذره‌بین دفاتر تسهیلگری

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: حوزه اقدامات دفتر تسهیلگری در قالب ۲۱ پروژه پیشنهادی ارائه شده و اولویت‌ها براساس اقدامات حساس و بنیادی تعریف شده است البته دفتر تسهیلگری علاوه بر برنامه ریزی درباره مباحث کالبدی و فضای فیزیکی محلات بحث‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در منطقه دنبال می‌کند.

مسعود قاسمی امروز (سه شنبه) در حاشیه راه‌اندازی دفتر تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۵ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیشترین بافت فرسوده مصوب در منطقه ۱۵ وجود دارد، حال یکی از اهداف ایجاد دفتر تسهیلگری برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت بافت فرسوده محلات منطقه ۱۵ است همچنین برنامه ریزی برای ایجاد پروژه‌ها و طرح‌هایی که بتواند کیفیت محلات را ارتقا دهد.

وی درخصوص محور اقدامات دفتر تسهیلگری منطقه ۱۵ ادامه داد: حوزه اقدامات دفتر تسهیلگری در قالب ۲۱ پروژه پیشنهادی ارائه شده است و اولویت‌ها براساس اقدامات حساس و بنیادی تعریف شده است البته دفتر تسهیلگری علاوه بر برنامه‌ریزی درباره مباحث کالبدی و فضای فیزیکی محلات که در قالب پروژه تعریف می‌شود بحث‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در منطقه دنبال می‌کند.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از محورهای پیشنهادی دفتر تسهیلگری است که در این راستا مسیری ایجاد می‌کند که هم شهروندان بتوانند از فضای محلات استفاده کنند.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین و اصلی‌ترین محورهای اقدامات دفتر تسهیلگری در منطقه ۱۵ احیای بافت تاریخی مانند حمام نقاشی و پروژه خان است که از شاخصه‌های مهم منطقه خوراسگان است.

قاسمی تصریح کرد: ساماندهی معابر، رفع معضلات ترافیکی و ساماندهی محله از نظر فیزیکی و نمای شهری از دیگر اهداف است چراکه نمای شهری از اهمیت زیادی برخوردار بود که این مهم با همکاری مردم منطقه محقق خواهد شد.

وی افزود: طراحی رایگان نما در پروژه‌های تجمیع و تسهیل روند اخذ تاییدیه شهرداری یکی از محورهایی است که دفتر تسهیلگری آن را دنبال می‌کند تا به زیباسازی منطقه کمک کند.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به هم اندیشی، ثبت و انتقال مسائل و معضلات محله توسط دفتر تسهیلگری به دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه جهت تأمین هرچه بهتر خدمات زیربنایی و روبنایی خاطرنشان کرد: این هم اندیشی و انتقال مسائل می‌تواند به رفع مشکلات موجود در منطقه و تسریع و تسهیل رفع مسائلی که مربوط به بحث کالبدی، محیطی و اجتماعی منطقه است کمک کند.

بازگشایی گلوگاه‌ها

وی اظهار کرد: در محلات منطقه ۱۵ به دلیل گذرهای قدیمی و گلوگاه‌های زیادی که وجود دارد دچار معضلات ترافیکی هستیم و آزادسازی آن‌ها می‌تواند تردد ترافیکی در محلات را تسهیل کند و ترافیک خیابان‌های اصلی را کاهش دهد.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به معضلات و مشکلات منطقه ۱۵ تصریح کرد: برای ارتقای کیفی محلات شهروندان باید بیش از پیش با مدیریت شهری همکاری و هماهنگی داشته باشند البته در این راستا نیز برنامه‌ای در دفتر تسهیلگری منطقه ۱۵ در نظر گرفته‌ایم چراکه این موضوع یکی از دغدغه‌های بزرگ شهرداری است و در صورتی که بتوانیم مردم را با سیستم مدیریت شهری همراه کنیم به نتیجه مطلوبی برای ارتقای کیفی منطقه و محلات خواهیم رسید.

وی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های دفتر تسهیلگری منطقه ۱۵، گفت: تعداد پروژه‌هایی که دفتر تسهیلگری برای احیا و ارتقای کیفی و هویت منطقه ارائه می‌دهد بسیار زیاد است و احتمالاً با محدودیت بودجه‌ای که در شهرداری با آن مواجه هستیم نتوانیم طی یک یا دو سال آینده پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم چراکه موضوع تامین بودجه نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی در شهرداری دارد.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیکاری یکی از مشکلات شهروندان منطقه ۱۵ است دفتر تسهیلگری در نظر دارد برای هماهنگ کردن مباحث فرهنگی برای اشتغالزایی به مردم پیشنهاداتی را ارائه دهد.
 

کد خبر 452006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.