جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت هفته وحدت برگزار می شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج از برگزاری جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت هفته وحدت خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش تکنوازی دف و مولودی‌خوانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سرکوت نجفی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع و هفته وحدت اظهار کرد: دف در کردستان از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار بوده و نوای ماندگار آن در خانقاه‌ها و تکیه‌ها و مراسم مولودی خوانی به ویژه در ماه ربیع‌الاول همواره طنین انداز بوده است.

وی افزود: استان کردستان قطب موسیقی عرفانی بوده و این ساز عرفانی روح عارفانه مردمان این دیار را با نام حق آشنا می‌کند از این رو برگزاری جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج از برگزاری جشنواره موسیقی خانقاهی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر جهانی موسیقی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نجفی اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره خانقاهی در دو بخش تک نوازی دف و مولودی خوانی می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدت زمان فایل‌های ارسالی در بخش تک نوازی دف یک دقیقه و در بخش مولودی خوانی سه دقیقه باید باشد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج آخرین مهلت ارسال آثار را به دبیرخانه جشنواره تا ۱۵ آبان ماه سال جاری اعلام و تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به شماره همراه ۰۹۱۸۹۸۲۰۴۶۰ و از طریق واتساپ ارسال کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 451992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.